Mokslas

Erudito licėjus – Mąstymo ugdymo mokykla

,,Mokymasis be mąstymo beprasmis. Mąstymas be mokymosi - kenksmingas." Konfucijus

Erudito licėjus ypatingą dėmesį skiria Mąstymo ugdymui, kur kiekvienas jos narys dalijasi bendrais įsipareigojimais ir nuolat mąsto apie tai, kas vyksta ugdymo procese.
Visa licėjaus bendruomenė įtraukiama mokytis mąstyti efektyviai, kritiškai ir kūrybiškai bei pritaikyti šiuos gebėjimus ir technikas bendrai konstruojant efektyvią mokymo(si) programą ir bendras veiklas.
Mąstymo įpročius anglų profesorius Guy Claxton supriešina su gebėjimais (angl. skills) norėdamas pabrėžti, kad gebėjimai yra tai, ką žmogus gali daryti, bet nebūtinai daro, o mąstymo įpročiai yra tai, ką žmogus renkasi daryti. Taigi, mąstymo įprotis reiškia žmogaus polinkį, išankstinę nuostatą elgtis tam tikru būdu.
Mąstymo įpročiai nėra dar viena „disciplina", pridėta prie mokymo programų. Mąstymo įpročiai „įpinami" į mokyklos gyvenimą ir ugdymo programą.

Pagrindiniai vaiko mokytojai - tėvai

Niekam ne paslaptis, kiek daug vaikai išmoksta stebėdami savo tėvus. Tačiau ar visada suaugusiems užtenka atsakingumo demonstruojant elgesio pavyzdžius vaikams. Pavyzdžiui, jei tėtis visus savo draugus vadina pravardėmis, neverta stebėtis iš mokytojos sulaukus pastabos, kad vaikas nuolat kitus šaukia keisčiausiais vardais ar įžeidinėja. Tėvai savo vaiko akyse yra tobuliausias ir sektinas pavyzdys, tad jų elgesio modeliai priimami kaip patys tinkamiausi ir neginčytini.

Žinant, kokį didžiulį vaidmenį vaiko pasaulėvokoje atlieka tėvai, galima imtis sąmoningų veiksmų ugdant tam tikrus vaiko įgūdžius. Pavyzdžiui, pastebėjus, kad vaikui yra sunku išklausyti kitus ir jis nuolat pertraukinėja, tėvai gali tikslingai vaiko akivaizdoje modeliuoti situacijas, kaip jie stengiasi išklausyti vienas kito, o pertraukia atsiprašo. Vaikas ilgainiui šiuos bendravimo gebėjimus perims ir ims naudoti savo gyvenime.

Kartais tėvai bijo, kad jų vaikui bus sunku mokykloje, jis nepritaps, negebės įsilieti į grupę. Verta pamastyti, o kaip tai sekasi patiems tėvams. Jei vaikas nuolat matys kaip jo tėvai noriai dalyvauja įvairiose šventėse, mezga ryšius su ugdymo įstaigos bendruomene, pozityviai įsilieja į socialines veiklas, ir jam pačiam bus daug lengviau tapti lygiaverčiu ir pasitikinčiu grupės nariu. Visų pirma, jis bus motyvuotas tai daryti, nes jau bus matęs, kad leisti laiką su kitais yra smagu. O stebėdamas tėvų elgesį perims svarbiausius socialinius gebėjimus, kurie padės atkreipti dėmesį, užmegzti pokalbį ir drąsiai kurti naujus draugiškus ryšius.

Tad svajojant ar net priekaištaujant, koks turėtų būti mano vaikas, turime pažiūrėti, o kokie esame mes. Tada viskas taps kur kas aiškiau.