Posted by: Erudito Category: Naujienos Comments: 0

9 klasė – laikas, kai formuojasi asmenybė. Kaip mokyklos pasirinkimas gali tai sustiprinti?

Artėjant rugsėjui daugeliui tėvų kyla galvos skausmas – kokią mokyklą pasirinkti pradinę mokyklą baigusiam ar devintą klasę pradėsiančiam vaikui? Mokymo įstaigoje vaikas praleidžia didžiąją savo gyvenimo dalį, tad svarbu, kad joje išmoktų ne tik akademinių, bet ir gyvenimiškų dalykų. Būtent toks, orientuotas į visapusišką vaiko augimą, yra „Erudito“ licėjus. Jo pagrindinio ugdymo vadovė Kristina Malikėnienė papasakojo, kodėl renkantis mokyklą svarbu išsiaiškinti, ar paauglystės audras išgyvenančiam vaikui mokykloje bus skiriama pakankamai dėmesio.

Kuo „Erudito“ licėjus skiriasi nuo kitų mokyklų ir licėjų?

„Erudito“ licėjus – tai ne tik vieta, kurioje vaikai įgyja žinių. Tai mokykla, kuri padeda jiems tapti savimi pasitikinčiomis, mąstančiomis, kūrybingomis asmenybėmis. Vaikai mokosi ne vien atkartodami faktus, o per prasmingą patirtį – susiedami tai, ką išmoko, su realiu gyvenimu. Mokymasis dažnai vyksta už klasės ribų – muziejuose, laboratorijose, įmonėse. Ypač daug dėmesio skiriama projektiniam ugdymui: bendradarbiaujant su tokiais partneriais kaip MO muziejus, ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas, mokiniai kuria meno, verslumo, viešojo kalbėjimo ar STEAM projektus. Jie kelia klausimus, ieško sprendimų, dirba komandoje ir patys aktyviai dalyvauja savo mokymosi kelyje. Tai padeda ugdyti savarankiškumą, pasitikėjimą savimi ir atrasti motyvaciją mokytis.

Kaip padedate mokiniams ruoštis brandos bei IBDP egzaminams?

„Erudito“ licėjuje mokoma ne vien pasiruošti egzaminams, bet ir gyvenimui. Esame įsitikinę, kad svarbiausia – ne išmokti atmintinai faktus, o suprasti, ką išmokai, mokėti pritaikyti žinias, mąstyti ir kurti sprendimus.

Dirbama pagal aukštus akademinius standartus. Licėjuje įgyvendinamos išskirtinės, pasaulyje pripažintos „Cambridge“ ir Tarptautinio bakalaureato (IB) mokymo programos. Nuo pat 9 klasės mokiniai sistemingai ruošiami Tarptautinio bakalaureato diplomo (IBDP) programai. Jie susipažįsta su specifiniais mokymosi metodais, sąvokomis ir vertinimo principais. Todėl įstoję į IBDP programą jie jau būna pasiruošę ir gerai supranta, ko iš jų tikimasi.

Mokymasis vyksta tarptautinėje bendruomenėje: licėjuje mokosi ir dėsto žmonės iš skirtingų šalių, todėl vaikai čia ugdo ne tik akademines žinias, bet ir atvirumą, kultūrinį supratimą bei gebėjimą dirbti globalioje aplinkoje.

Mokiniai mokosi planuoti savo laiką, dirbti su projektais, savarankiškai siekti tikslų. Tai padeda jiems ne tik gerai pasiruošti egzaminams, bet ir įgyti svarbių gyvenimiškų įgūdžių.

Baigę „Erudito“ licėjų mokiniai sėkmingai išlaiko brandos ir tarptautinius egzaminus, o jų tolesnis kelias veda į geriausius Lietuvos ir užsienio universitetus.

Kaip užtikrinate paauglio gerovę, psichologinį saugumą?

Paauglystė – jautrus ir svarbus laikotarpis, todėl licėjuje daug dėmesio skiriame emocinei brandai ir savivertės stiprinimui. Mokiniai čia nėra tik mokymo plano dalis. Jie matomi, girdimi, suprantami. Klasės nedidelės – iki 20 mokinių, todėl mokytojai gali gerai pažinti kiekvieną vaiką ir kurti artimą, pasitikėjimu grįstą santykį. Licėjuje sąmoningai formuojama saugi, pagarbi aplinka, kurioje svarbu ne tik rezultatas, bet ir kelias iki jo. Refleksija, darbas komandoje, asmeninis ryšys su mokytojais padeda vaikams augti ne tik akademiškai, bet ir kaip asmenybėms.

Kaip padedate devintokams atrasti savo stiprybes ir ugdyti savarankiškumą?

9 klasė – tai laikas, kai paauglys pradeda geriau pažinti save. „Erudito“ licėjuje siekiame padėti kiekvienam mokiniui suprasti, kur jo stiprybės ir kas jį įkvepia. Mokiniai dalyvauja projektuose, atlieka tyrimus, sprendžia realius gyvenimiškus klausimus – tai padeda išsiaiškinti, kas jiems sekasi, kas domina ir kaip jie nori augti. Ugdymas čia grįstas mąstymo įpročiais: skatinamas kūrybiškumas, atkaklumas, gebėjimas apmąstyti savo pasirinkimus. Pamokos organizuojamos taip, kad vaikai išmoktų planuoti, dirbti savarankiškai, bet kartu atsakingai. Tai padeda atrasti vidinę motyvaciją mokytis ir pasitikėjimą savo galimybėmis.

Kaip atrodo mokyklos bendruomenė – kokia tėvų, mokytojų ir mokinių partnerystė?

„Erudito“ licėjuje kuriama bendruomenė, kurioje kiekvienas jaučiasi svarbus ir laukiamas. Mokiniai ir mokytojai iš skirtingų šalių kuria atvirą, tarptautinę aplinką, kurioje vaikai mokosi pažinti ir gerbti skirtingas kultūras.

Licėjuje santykiai grindžiami pagarba, pasitikėjimu ir partneryste. Mokiniai jaučiasi išgirsti. Jų nuomonė svarbi, jie skatinami laisvai reikšti mintis, siūlyti idėjas, dalyvauti mokyklos gyvenime. Tėvai kviečiami aktyviai įsitraukti: dalyvauti išvykose, šventėse, žaidimuose, gimtadieniuose. Pasibaigus semestrui vyksta individualūs susitikimai, kuriuose aptariami vaiko ugdymo rezultatai, pažanga ir emocinė savijauta.

Licėjaus komandai svarbu, kad visi – mokytojai, tėvai ir mokiniai – jaustųsi bendro proceso dalimi ir kartu kurtų prasmingą ugdymo patirtį.

Kaip licėjuje naujiems mokiniams padedama integruotis?

Naujai prisijungę mokiniai „Erudito“ licėjuje gauna daug dėmesio ir pagalbos, kad greičiau pritaptų. Suprantame, kad tiek penktoje, tiek devintoje klasėje keičiasi ne tik mokykla, bet ir pats vaikas – jo amžius, brandos lygis, poreikiai. Todėl stengiamės kiekvienam vaikui padėti pritapti taip, kaip jam labiausiai reikia – atsižvelgiant į jo amžių, patirtį ir asmenybę.

Devintoje klasėje mokiniai dažnai ateina jau su įvairiomis patirtimis – tiek pozityviomis, tiek iššūkių kupinomis. Tai amžius, kai svarbu padėti sustiprinti pasitikėjimą savimi, atrasti naują motyvaciją ir jaustis gerai naujoje klasėje. Licėjaus aplinka padeda tai pasiekti: mažos klasės, stiprūs mokytojų ir mokinių santykiai, bendruomenės palaikymas. Visa tai kuria saugią pradžią naujame mokymosi etape.

Kaip vyksta bendradarbiavimas su tėvais?

„Erudito“ licėjuje tėvai yra svarbūs ugdymo proceso dalyviai. Grįžtamasis ryšys su šeima vyksta nuolat. Kalbame ne tik apie pažymius, bet ir apie vaiko pažangą bei savijautą. Po kiekvieno semestro tėvai gauna individualų vaiko pažangos aprašymą, o susitikimų metu aptariami akademiniai, socialiniai ir emociniai pasiekimai.

Tėvų įsitraukimas stiprina bendruomenę ir kuria pasitikėjimu grįstą bendradarbiavimą tarp tėvų, mokytojų ir administracijos. Tikime, kad vaikui augti ir mokytis padeda glaudi partnerystė su visais.

Kokiais pasiekimais pasižymi jūsų licėjaus devintokai ar vėlesnių klasių mokiniai? 

„Erudito“ licėjus formuoja visapusiškai pasiruošusius absolventus – jie ne tik pasiekia aukštus akademinius rezultatus, bet ir įgyja gyvenimui reikalingų gebėjimų: kritinį mąstymą, kūrybiškumą, savarankiškumą ir bendradarbiavimą. Mokiniai čia ugdomi taip, kad gebėtų ne tik išlaikyti egzaminus, bet ir sėkmingai pritaikyti žinias realiose situacijose, dirbti komandoje, kelti klausimus ir ieškoti sprendimų.

Šiuos gebėjimus rodo ir absolventų pasiekimai: vieni jų pasirenka studijas Lietuvoje, pavyzdžiui, vadybos, finansų ar medicinos srityse, kiti sėkmingai įstoja į prestižinius užsienio universitetus Nyderlanduose, Jungtinėje Karalystėje ar kitose šalyse. Kai kurie baigia IBDP programą aukščiausiais įvertinimais ir renkasi ambicingas studijų kryptis – nuo odontologijos iki psichologijos.

Licėjaus absolventai teigia, kad būtent čia įgytas išsilavinimas padėjo ne tik siekti aukštų rezultatų, bet ir pasitikėti savimi, lengviau prisitaikyti globaliame pasaulyje bei tvirtai žengti į savarankišką gyvenimą.

Jei ieškote mokyklos, kurioje Jūsų vaikas jaustųsi saugus, matomas ir augtų kaip asmenybė – kviečiame susisiekti su „Erudito“ licėjumi ir sužinoti daugiau: https://ww.erudito.lt/