„Erudito“ licėjaus devintokai ir patirtinis ugdymas
Erudito licėjuje didelį dėmesį skiriame patirtiniam ugdymui – mokomųjų dalykų teorinę medžiagą pateikiame realaus gyvenimo kontekste. Tikime, kad toks mokymasis mokiniams padeda suvokti, kodėl ir kaip vyksta procesai. Be to, toks mokymasis formuoja ne teisingus atsakymus taikančią, o kritiškai mąstančią ir naujų sprendimo būdų ieškančią asmenybę.
Kiekvienam besimokančiąjam mokymosi procese svarbu atrasti sąsajas su realiu gyvenimu – svarbus ugdymo kontekstualumas. Erudito licėjuje mes mokomės to, kas mokiniui yra svarbu, reikšminga, prasminga. Siekiame kiekvieną temą mokiniui padaryti aktualią ir įdomią.
Patirtinis ugdymas pamokose. Kaip tai veikia?
9-okų chemijos pamokoje išmokome rūgščių formules. Namuose valgome rūgščius mandarinus, apelsinus ir citrinas. Tačiau ar kada nors susimąstėme – ar šios rūgštys turi ką nors bendro? Kaip atpažinti rūgšties tirpalą naudojant aronijos uogų sultis ir cheminius indikatorius? Visa tai devintokai mokosi chemijos pamokose. Pasirodo, kad chemijos mokslas ir mūsų buitinė patirtis visai šalia.
Patirtinis ugdymas pamokose. Antrasis praktinis pavyzdys
Į chemijos pamoką devintokų paprašėme atsinešti gazuoto mineralinio vandens. Jo mums prireikė atliekant tiriamojo darbo užduotį – turėjome patikrinti ir įrodyti arba paneigti, kad gazuoto mineralinio vandens butelyje yra tokios pačios dujos, kokias mes iškvepiame. Devintokai susiplanavo tyrimą ir kiekvienas ištyrė atsineštą mineralinį vandenį. Savo iškvepiamą anglies dioksidą mokslo tikslams „aukojo” devintokas Tadas. Tyrimas padėjo nustatyti, jog mes iškvepiame tokias pačias dujas, kaip ir į orą išburbuliuoja gazuotas gėrimas – anglies dioksidą.