Paskelbtas: Erudito Kategorija: Naujienos Komentarai: Vienas komentaras

„Erudito“ licėjaus septintokai verslumo mokosi kurdami produktus skaitmeninėje inovacijų ir verslumo stovykloje

„Erudito“ licėjaus septintų klasių moksleiviai mokslo metus pasitinka inovatyviai: verslumo įgūdžių ir antreprenerystės jie gali mokytis iš geriausių šios srities profesionalų – kontekstinėje verslumo ir technologijų pamokoje kartu su „Lietuvos Junior Achievement“ programos dalyviais jie mokėsi kurti ir pristatyti savo inovatyvius produktus.

Ateities Lietuvos lyderius auginanti nevyriausybinė organizacija „Lietuvos Junior Achievement“ – antreprenerystės ir finansinio raštingumo ugdymo programų lyderiai, švietimo bendruomenės, verslo ir valstybės partneriai, pasaulinio „Junior Achievement“ tinklo dalis. Jau trisdešimt metų „Lietuvos Junior Achievement“ įgyvendina progresinio ekonominio švietimo, verslumo ugdymo, finansinio raštingumo ir ugdymo karjerai programas bendrojo ugdymo mokyklose, profesinio mokymo įstaigose ir aukštosiose mokyklose.

„Erudito“ licėjus – viena iš trylikos šalies mokyklų, šiemet išrinktų dalyvauti skaitmeninio verslumo ugdymo programoje 5–8 klasių moksleiviams. „Lietuvos Junior Achievement“ organizuojamoje nuotolinėje kontekstinėje verslumo ir technologijų pamokoje – skaitmeninėje inovacijų ir verslumo stovykloje – „Erudito“ licėjaus ir visų nacionalinių septintų klasių moksleiviai turi progą susipažinti su verslo produktų kūrimu – idėjos išgryninimu ir pristatymu, sužinoti, kaip veikia verslo struktūros, įgyti praktinių žinių, kaip kurti ir pristatyti savo gaminius.

Renginį koordinavo ir šalia septintokų visos ilgos pamokos metu buvo „Erudito“ licėjaus technologijų mokytoja Justina Rinkūnienė. Ji tikina esanti sužavėta, kokie įsitraukę ir aktyvūs buvo moksleiviai, pasirinktose grupėse kurdami, pristatydami ir plėtodami savo idėjas.

„Visos grupės puikiai padirbėjo ir pristatė nuostabių idėjų, jas stovyklos metu išgrynino, apibendrino, sukūrė patrauklius pitchus ir pristatė šias idėjas prieš visas Lietuvos mokyklas“, – pirmaisiais įspūdžiais dalijosi „Erudito“ licėjaus technologijų mokytoja J. Rinkūnienė. Toliau septintokai mokysis registruoti mokinių bendroves, kurios gamins pristatytus produktus.

Mokytoja pastebi, kad moksleiviams labai rūpi emocinė gerovė ir emocinio intelekto lavinimas – nemažai produktų buvo susiję būtent su emocine sveikata. „Pavyzdžiui, viena grupė pasiūlė besisukiojančius papuošalus, kurie praverstų kenčiantiems nuo nerimo ar dėmesio sutrikimo. Kita grupė sukūrė eterinių aliejų mišinių, atitinkančių įvairias emocijas, idėją. Prie kiekvieno iš šių mišinių pridedamas QR kodas, kurį nuskaičius galima sužinoti apie konkrečią emociją ir kaip joje išbūti, pridedamas tą emociją atitinkantis muzikos kūrinys ir konkrečios afirmacijos. Šis įrankis moko, kad visas emocijas reikia priimti ir mokytis jose išbūti“, – septintokų idėjomis džiaugėsi J. Rinkūnienė.

Kad septintokams nesvetimos ir tvarumo idėjos, rodo pasiūlymas surinkti mokykloje nebereikalingus ir nebenaudojamus tekstilės gaminius ir papuošalus ir iš jų sukurti rankines ar pirkinių krepšius. „Mokiniai išsigrynino problemą, kad per daug daiktų vartojama ir išmetama, didžioji jų dalis gali būti perdirbama, iš jų sukuriant kitokius gaminius“, – pasakoja mokytoja.

Technologijų specialistę džiugina ir tai, kad moksleiviai mokėsi pritaikyti jau turimas žinias ir įgūdžius.

„Pavyzdžiui, rankinių idėjos kūrėjai pasiūlė, kad intarpus galima gaminti panaudojant šiuolaikines technologijas, tarkim, kai kurias dalis išpjausti lazeriu. Taip jie mokosi pritaikyti turimas žinias ir įgūdžius ir iš seno pagaminti nauja.“

Mokytoja tiki, kad daugelis idėjų prigis ir galės būti panaudojamos. „Verslumo skatinimas – viena iš strateginių „Erudito“ licėjaus ugdymo sričių, todėl labai džiaugiamės tapę šios skaitmeninio verslumo ugdymo programos dalimi. Tikimės, kad jau netolimoje ateityje galėsime džiaugtis mokyklos auklėtinių sukurtais inovatyviais gaminiais.“