IB absolventė Martyna Koržovaitė: „Mokslas nėra sunkus, jei supranti, kaip jis veikia“
Martyna Koržovaitė Kauno „Erudito“ licėjų baigė pernai ir pasirinko psichologijos studijas Vytauto Didžiojo universitete. Interviu „Erudito“ licėjui tarptautinio bakalaureato (IB) absolventė pasakoja, ką jai davė diplomo programa (IBDP) ir kaip padėjo pasiruošti universitetinėms studijoms.
Plėsti žinias ir tapti eruditiška. „Kauno „Erudito“ licėjuje mokiausi nuo 9 klasės, baigusi savo buvusią progimnaziją. Taigi šioje mokykloje praleidau 4 metus besimokydama ir pagal nacionalinę, ir pagal tarptautinio bakalaureato diplomo programą (IBDP). Kitaip tariant, atsikandau visų tipų mokymo ir mokymosi (nacionalinio, privačioje, IB). Pasirinkau mokytis „Erudite“, nes buvo labai sudėtinga pasirinkti mokyklą, kurioje į mokinį nežiūrėtų tik kaip į skaitmenį sistemoje, o priimtų kaip asmenybę su jos poreikiais, galimybėmis, motyvacijomis ir talentais. Tad, norėdama plėsti žinias ir tapti eruditiška asmenybe, pasirinkau kandidatuoti į „Erudito“ licėjų.“
„IB išmokė mane mokytis.“ „Žinau, skamba įdomiai, bet kitaip nepasakyčiau. Tačiau negaliu pamiršti ir tų dvejų metų pagal nacionalinę programą, nes tuo metu mokėmės, kaip priprasti prie pamokų, kurios tarsi įtraukiančios paskaitos. Mokymasis „Erudite“ man padėjo įgyti įgūdžių, kurie man buvo reikalingi ateičiai, ir pajusti studijų universitetų auditorijose „skonį“. Pavyzdžiui, manęs nebetrikdo ir negąsdina rašto darbai, kurie turi atitikti tam tikrus kriterijus, akademinę kalbą ir gebėjimą orientuotis akademinėje medžiagoje. Mane to išmokė anglų kalbos mokytoja Nino per pamokas mokykloje. Iš esmės jokia užduotis nėra sudėtinga, jei sistemingai paskirstoma energija bei efektyviai judama žingsnis po žingsnio. Mano nuomone, jei tik yra galimybė, verta pajusti mokslą savo rankomis. Tad naudinga skatinti mokymąsi. Mokslas nėra sunkus, jei žinai, kaip jis veikia, o dar geriau, jei gali su juo žaisti.“
„Tarptautinio bakalaureato programa yra kaip hidraulinis presas – taip susispaudžia, kol pasiekiamas tam tikras lūžio taškas, kai žmogus išmoksta atlaikyti didelį stresą įvairiose situacijose. Taip pat esu labai dėkinga už įgytas žinias, nes IB yra tarsi mano bakalauro studijųmini versija. Viską, ko išmokau psichologijos pamokose, dabar matau platesniu žvilgsniu, bet pakankamai siaurai, kad žinočiau, apie ką kalbama.“
Laiko planavimas. „Jis man visada buvo tragedija. Kol mokiausi „Erudite“, privalėjau išmokti, kaip mokytis, kad būtų ne tik efektyvu, bet ir smagu. Disciplina ateina daugiau su suvokimu, kodėl darai tai, ką darai, ir kodėl tave tai veža.“
Pilietiškumas, iniciatyvumas, veiklumas, aktyvumas – už šias savybes Martyna dažnai giriama aplinkinių. „Šios savybės visada buvo mano užnugaris, o aktyvumas ir išlikęs smalsumas pasauliu atveria vis daugiau durų. Tai, be abejonės, taip pat ateina per mąstyseną, kuri išugdoma per gyvenimo išbandymus ir aplinkos įtaką. Nuo pirmo kurso esu studentų atstovybės narė, turėjau galimybę susipažinti su techniniais universiteto aspektais – kaip veikia vidiniai universiteto procesai, kiek mes galime padaryti dėl studentų bendruomenės ir kuo remiamės vykdydami savo misiją. Norėdama skirti daugiau laiko ir asmeniniams interesams, šiuo metu nuo studentų atstovybės veiklos esu šiek tiek atsitraukusi, apsiribojau „Erasmus“ studentų mentoryste ir tarptautinių kontaktų mezgimu.“
„Džiaugiuosi, kad palaikome ryšį tiek su buvusiais mokytojais, tiek su buvusiais kolegomis. Gal ir ne kasdien bendraujame, tačiau visada galiu susisiekti, jei iškyla priežastis, mano buvę mokslo draugai irgi žino, kad gali visada su manim susisiekti. Nuoširdžiai dėkoju visiems mokytojams, kurie mane išmokė visko – nuo kvantinės dalelės iki neurono anatomijos bei begalės psichologinių eksperimentu pavadinimų, kuriuos vis dar pamenu, kaip „Tėve mūsų“. Mokyklai ačiū, jog suteikė galimybę mokytis IB tarp žmonių, kuriems rūpi tobulėjimas ir augimas rūpi. Sau? Na, tikriausiai esu dėkinga, kad nepasidaviau, net kai buvo sunku, kad įdėjau begalę laiko ir pastangų į mokslus, kad atsidurčiau ten, kur labai norėjau, ir kad dabar turiu daugiau galimybių nei kada nors anksčiau. Esu dėkinga viskam ir visiems, kas mane atvedė, kur aš esu dabar.“
Svajonės ir planai. „Mano tolimoji ateitis labai priklauso nuo laiko ir likimo žaidimo. Svajoju apie tolesnę karjerą klinikinėje psichologijoje. Magistro laipsnį įgyti užsienyje. Įgauti kompetencijų, kurios padėtų tapti mokslų daktare. Tai yra mane vežanti svajonė, dėl ko aš kasdien atsikeliu ir labai vertinu visas galimybes. Nesirenku lengvo ar paprasto kelio, žinau, jog pergalė bus daug saldesnė, kai tapsiu, kuo noriu, žinodama to kainą. Tad manau, kad motyvacijos pakanka didelėms svajonėms ir tikslams.“
Jeigu ir jūs norite pajusti tarptautinio bakalaureato studijų vertę ir išbandyti jėgas po šiuo „hidrauliniu presu“, nedelskite ir registruokitės IB testui. Taip pat primename, kad „Erudito“ licėjus kitiems akademiniams metams skiria net 10 stipendijų talentingiems, smalsiems ir aktyviems moksleiviams stojantiems į tarptautinio bakalaureato 11 klasę 2024–2025 mokslo metams.