IB PYP projektų pristatymas
Paskelbtas: Erudito Kategorija: Naujienos Žymos: , , Komentarai: Vienas komentaras

IB PYP projektų pristatymai: Kaip mes veikiame bendruomenėje?

Gegužės 3 d. „Erudito“ licėjuje vyko penktojo tarptautinio bakalaureato pradinėms klasėms (IB PYP) projekto „Kaip mes organizuojame save?“ pristatymai. Iš pradžių atrodę sudėtingi, jie tapo dar viena įveikta užduotimi.

Vieni mokytojai penktąją tarpdisciplininę IB PYP temą pavadino „Kaip organizuojame save?“, kiti – „Kaip mes veikiame bendruomenėje?“.

Mokymasis per projektus padeda įvertinti ir patobulinti kompetencijas

„Mokiniams jau daug lengviau ir įdomiau pristatyti savo mokymąsi per projektus, – pastebi pradinių klasių mokytoja Giedrė Vilkaitė-Gürsoy. – Mokytis per projektus labai svarbu šiuolaikiniam mokiniui ir apskritai mūsų šiuolaikinei visuomenei. Mokinius pradedame vertinti ne tik pagal jų akademinius pasiekimus, bet ir kompetencijas. IB PYP programa turi mokinio savybes, kurias taip pat įtvirtiname ir per projektines veiklas kas šešias savaites – mokiniai mokosi būti bendraujantys ir bendradarbiaujantys, tyrinėjantys, mokosi reflektuoti, mąstyti, sisteminti žinias ir turimą informaciją, būti socialiai ir emociškai atsakingi.

Pasak pradinių klasių mokytojos Jūratės Babickienės, kurdami projektus moksleiviai iš įvairių šaltinių rinko informaciją apie profesijų aktualumą, patrauklumą, naudingumą, palietė finansinių resursų temą. „Džiaugiuosi, kad dauguma vaikų, stiprindami viešojo kalbėjimo kompetenciją, projektus pristato kalbėdami savais žodžiais, sklandžiais sakiniais“, – patobulėjusiomis kompetencijomis džiaugėsi mokytoja J. Babickienė. Labai džiugina ir tai, kad, ruošdamosi projektų pristatymui, visos komandos repetavo ir išmoko tilpti į numatyto laiko rėmus. „Kaip visuomet, malonu matyti gausiai susirinkusias šeimas bei jausti visapusišką palaikymą“, – įspūdžiais dalijasi pradinių klasių mokytoja J. Babickienė.

Tėvai džiaugiasi išaugusu savarankiškumu ir bendravimo įgūdžiais

Ir mokytojai, ir tėvai džiaugiasi išaugusiu mokinių savarankiškumu. Jie mokosi patys išspręsti klausimus, susirasti reikiamas priemones ir jas pritaikyti, tampa vis savarankiškesni. „Labai džiaugiuosi ir didžiuojuosi, kad mokiniams pavyko labai greit suvokti ir nuspręsti, ką išmoko, kas buvo įdomu ir ką norėtų papasakoti kitiems be ilgo planavimo, jiems buvo aišku, ko jiems reikia, ką jie nori padaryti ir papasakoti. Ugdoma savarankiškumo savybė – jiems įgyvendinti savo idėjas prireikė jau labai nedaug mokytojo įsikišimo ir su labai minimalia pagalba“, – pasakoja mokytoja Giedrė.

Išaugusį savarankiškumą tikina pastebėję ir tėvai. „Tėveliai laimingi, nes labiausiai matome, kaip jie per projektus užauga, – tikina pirmokės Barboros mama Goda. – Pristatinėti projektą prieš klasę, ypač pirmokams, yra didelis iššūkis. Matome didelį skirtumą tarp pirmojo ir šio, jau penktojo, projekto. Projektai tampa vis įdomesni, įdedama vis daugiau darbo, vaikai paaugo, patobulėjo, tapo daug savarankiškesni.“

Tėtis Šarūnas džiaugiasi išaugusiu dukters Barboros pasitikėjimu: „Iš pradžių projektų pristatymai reikalavo daug pastangų, o dabar matau, kad dukra kalba vis drąsiau ir aiškiau, manau, pasitikėjimo savimi stiprinimas tikrai svarbus.“

Šarūnui pritaria ir pirmokės Liepos tėtis Saulius: „Pastebiu, kad dukra daugiau bendrauja, nebijo pristatymo, nejaučia scenos baimės. Sakoma, kad viena didžiausių žmonių baimių ir yra viešojo kalbėjimo. Džiaugiamės, kad jos ugdomos mokykloje jau nuo pirmų klasių, kad per projektines veiklas vaikai skatinami būti aktyvūs, drąsūs, todėl manau, kad ši karta bus kitokia ir viešojo kalbėjimo baimę parvers stipriąja puse.“

Pirmokė Barbora pasakoja, kad kurti projektą keturiese buvo nesunku, nes pasiskirstė pareigomis ir darbais. Liepa tikina, kad projektai naudingi tuo, kad reikia apibendrinti viską, ko išmokai ir ką sužinojai per šešias savaites, o kurti projektus labai patinka, nes tai bendra veikla su draugais, galima dalytis idėjomis ir jas įgyvendinti.