Kaip mes išreiškiame save projektų pristatymas
Paskelbtas: Erudito Kategorija: Naujienos Žymos: , , , , , Komentarai: Vienas komentaras

„Kaip mes išreiškiame save“: IB PYP projektai atskleidžia daugiau individualumo

„Erudito“ licėjuje projektiniam ugdymui (angl. Project Based Learning) skiriame labai daug dėmesio, tai mūsų mokyklos išskirtinumas, tad kas šešias savaites visa „Erudito“ licėjaus bendruomenė susirenka į IB PYP (tarptautinio bakalaureato pradinėms klasėms) projektų pristatymo šventę, kurioje pradinių klasių moksleiviai demonstruoja savo projektinių veiklų, komunikavimo, kritinio mąstymo ir kt. įgūdžius. Šį penktadienį įvyko trečiojo IB PYP projekto „Kaip mes išreiškiame save“ finalas, kuriame pradinių klasių moksleiviai atskleidė savo sugebėjimus ir talentus.

Bendruomenės tradicija ir licėjaus identiteto dalis

Labiausiai džiugina tai, kad kaskart į projektų pristatymo šventę susirenka vis daugiau tėvų ir net senelių. „Mes irgi norime dalyvauti mokyklos gyvenime“, – sako jie. Pakalbinti tėvai irgi džiaugėsi, kad projektų rytmečiai tampa visos bendruomenės švente.

„Erudito“ licėjaus įkūrėjas ir direktorius doc. dr. Nerijus Pačėsa pabrėžia projektinio ugdymo svarbą ugant mokinių kūrybiškumą, verslumą („kiekvienas projektas yra unikalus ir atskleidžia inovatyvaus mąstymo potencialą“). Jis svarbus integralumo ugdymui, nes gautas žinias projektuose moksleiviai mokosi integruoti, žinios įgauna prasmę, nes jas mokiniai pritaiko skirtingose situacijose, kuria sprendimus ir formuluoja įžvalgas. Projektinis ugdymas padeda formuoti teisingą žinių ir gebėjimų branduolį, kurio reikia profesionaliame pasaulyje. „Mokiniai patiria ir išmoksta, kokiais žingsniais ir būdais idėjos paverčiamos vertingais rezultatais“, – projektinio ugdymo naudas akcentuoja mokyklos vadovas.  Projektinės veiklos moko veikti komandoje, susitarti, priimti sprendimus, imtis lyderystės ir džiaugtis bendrais rezultatais.

„Tai nepaprastai paveikus mokymosi būdas, kuriam reikia didelio mokinių ir mokytojų įsitraukimo, – įsitikinęs „Erudito“ licėjaus direktorius doc. dr. N. Pačėsa. – Kas nuostabu, kad tai tampa mokymosi kultūros ir neatsiejama „Erudito“ licėjaus identiteto dalis!“

Daugiau savarankiškumo ir individualumo

Ugdyti savarankiškumą ir iniciatyvumą – viena iš pamatinių „Erudito“ licėjaus vertybių, o asmeninė raiška ir individualumas – viena iš didžiųjų verčių, kurių įgyja moksleiviai. Mokytojai teigia pastebėję, kad, ruošdami šiuos projektus, pradinių klasių moksleiviai buvo kur kas savarankiškesni ir pademonstravo kur kas daugiau individualių savybių.

Projekto tem – „Kaip mes išreiškiame save“ – buvo palanki saviraiškai ir sugebėjimams atskleisti: per projektų pristatymą išvydome ir talentų šou (priešmokyklinių ir 1–4 klasių moksleivių), ir pavienių pristatymų, moksleiviai jau daugiau dirbo savarankiškai, iš klasių persikėlė ir į mokyklos erdves.

„Buvo smagu stebėti mokinių savarankiškumą ir skirtumus pačiame projektų rengimo procese, – mokinių iniciatyvumu ir savarankiškumu džiaugėsi antros klasės mokytoja, IB PYP koordinatorė Dalia Valaikienė. –  Tai buvo pirmas projektas, kuris buvo visiškai individualus, šis projektas yra visiškai savarankiškas mokinių darbas.“

Dalios antrokai, bendadarbiaudami su informatikos mokytoja, kūrė skaitmenines knygas, jose atskleidė savo pomėgius ir saviraiškos būdus: oro gimnastiką, pomėgį emocijas išreikšti per piešinį („Keisčiausi piešiniai Europoje“), hiphopo kultūrą ir kt.

Kadangi sausio 25 dieną minėjome Vilniaus gimtadienį, nemažai moksleivių projektų buvo susiję su Vilniumi: moksleiviai priešė savo miestą, braižė įsimintiniausių Vilniaus vietų žemėlapius ir net kūrė pastatų maketus: trečios klasės moksleivis Jonas, visai šeimai padedant, sukūrė įspūdingą MO muziejaus pastatą, ant ne vieno stalo buvo galima išvysti Gedimino pilį – pirmos klasės moksleivis Motiejus net sukūrė ją iš sausainių, saldainių ir guminukų!

Akimirkos iš projektų pristatymo – nuotraukų albume.