Paskelbtas: Erudito Kategorija: Naujienos Žymos: , , , , Komentarai: Vienas komentaras

MO muziejus ir „Erudito“ licėjus tęs pradėtą partnerystę – ugdys vizualinį mąstymą

MO muziejus ir „Erudito“ licėjus susitarė dėl ilgalaikės 2023–2024 metų partnerystės. Pasak MO atstovų, tai svarbus susitarimas, rodantis, jog menas ir muziejai yra svarbūs vystant sinergiją tarp formaliojo ir neformaliojo ugdymo. Partnerystė leis tęsti mokytojų kompetencijų ugdymą, vystyti tarpdisciplinines edukacijas ir dalytis gerosiomis šiuolaikinio ugdymo praktikomis, ypatingą dėmesį skiriant mokinių emocinio raštingumo lavinimui.

Švietimas ir menas – kartu

Pasak MO vadovės Mildos Ivanauskienės, moksliniai tyrimai rodo, kad vaikai, turintys geresnes emocines ir socialines kompetencijas, rečiau patiria patyčias, suaugę dažniau užima vadovaujančias pareigas, yra labiau patenkinti savo tarpasmeniniais santykiais bei geriau toleruoja stresą. Pernai MO muziejaus inicijuotas, drauge su neuromokslininkais atliktas pirmasis Lietuvoje mokslinis tyrimas pagrindė teigiamą meno poveikį mokinių emociniam raštingumui.

„Menas gali būti svarbi emocinės tapatybės dalis, o muziejai – tapti puikia aplinka emocinėms ir socialinėms kompetencijoms lavinti. Džiaugiamės, kad organiškai į MO veiklą įsiliejusi partnerystė su „Erudito“ licėjumi tęsis ir toliau galėsime drauge kurti gerąsias šiuolaikinio ugdymo praktikas“, – sako MO muziejaus direktorė Milda Ivanauskienė.

„Erudito“ licėjaus įkūrėjas ir vadovas dr. Nerijus Pačėsa džiaugiasi, kad partnerystės dėka licėjaus mokiniai per meno patirtis ugdys kritinį, analitinį ir vizualinį mąstymą, o mokytojai turės galimybę tobulėti ir kurti.

„Licėjuje daug dėmesio skiriame efektyvaus mąstymo įpročių formavimui. Empatija, bendradarbiavimas bei mokėjimas kritiškai ir kūrybiškai mąstyti – vienos svarbiausių šiuolaikinių sėkmingos profesinės ir asmeninės veiklos kompetencijų. Partnerystė su MO muziejumi suteikia naujų priemonių patirtiniam, integruotam šių gebėjimų ugdymui, todėl abejonių dėl jos pratęsimo nekilo“, – sako „Erudito“ licėjaus vadovas dr. Nerijus Pačėsa.

Partnerystė, įkvėpusi mokytojus

MO muziejus yra erdvė, kurioje mokytojai gali susitikti, bendrauti ir kurti bendras veiklas. Šiomis patirtimis pasinaudoti ir savo gerosiomis šiuolaikinio ugdymo praktikomis pasidalyti pernai galėjo „Erudito“ licėjaus Kauno bei Vilniaus mokytojų bendruomenė. Drauge su MO edukatoriais jie kūrė bendrą edukaciją mokiniams, dalyvavo patyriminiuose emocijų valdymo bei vizualinio mąstymo užsiėmimuose – meno kūrinių apsuptyje vystė savo kompetencijas.

Kasmetės MO muziejaus organizuojamos „MOkytojo paso“ konferencijos įkvepia mokytojus naujai pažvelgti į ugdymo procesą. Meno kūrinių įtraukimas į kitas pamoką praturtina ugdymo turinį ir suteikia naujų įrankių paaiškinti sudėtingus klausimus. Taip pat, kai ateiname į MO muziejų, pažįstame save bei savo mokinius kitaip ir kitokius, nei esame įpratę matyti ir žinoti, o tai pakelia ugdymo procesą į kitą kokybės lygį, teigia mokytojai.

Dėmesys partnerio ir visos Lietuvos mokytojams

Šiemet MO muziejaus ir „Erudito“ licėjaus planuose – tęstinis bendrų edukacijų kūrimas, mokytojų kompetencijų vystymas bei emocinio raštingumo edukacijos „Erudito“ licėjaus mokiniams.

Švietimo praktikomis MO muziejus dalijasi ir su visais Lietuvos mokytojais bei švietimo bendruomene kartą per metus rengiamoje metinėje „MOkytojo paso“ konferencijoje.

„MOkytojo pasas“ – individuali ir nemokama narystė, suteikianti galimybę lankytis MO parodose nemokamai ir gauti aktualią informaciją apie MO mokymus, konferencijas mokytojams ar kitas kultūrinės edukacijos veiklas. Šiuo metu MO muziejaus buriamoje „MOkytojo paso“ bendruomenėje jau daugiau nei 3 000 mokytojų.