Paskelbtas: Erudito Kategorija: Naujienos Žymos: , Komentarai: Vienas komentaras

Ateities įgūdžių tyrimas atskleidžia, ko darbdaviai tikisi iš mokyklų

Kokių darbuotojų tikisi šiuolaikiniai darbdaviai? Jungtinėje Karalystėje atliktas naujas švietimo ir ateities įgūdžių tyrimas atskleidė, ko darbdaviai labiausiai tikisi iš švietimo ir sukėlė diskusijų, kas mažųjų ir vidutinių įmonių (MVĮ) vadovams svarbiau – efektyvių būsimų darbuotojų lavinimas ar visapusiškų asmenybių ugdymas?

Tyrimas, atliktas Jungtinės Karalystės ir Airijos tarptautinio bakalaureato mokyklų ir kolegijų asociacijos (angl. IBSCA), bendradarbiaujant su nepriklausomų mokyklų asociacija ACS International Schools, apklausė daugiau kaip pusę tūkstančio britų įmonių vadovų, kad sužinotų jų nuomonę apie švietimo vaidmenį.

Ugdyti visapusiškas asmenybes

Du trečdaliai (68 proc.) respondentų, dalyvavusių „YouGov“ apklausoje, teigia, kad švietimo tikslas yra lavinti visapusiškas asmenybes. Trečdalis (32 proc.) įsitikinę, kad mokyklų tikslas yra išugdyti efektyvius darbuotojus. Pasak IBSCA vykdomojo direktoriaus Richardo Markhamo, šiandien kaip niekad svarbu ugdyti ateities profesijų kartą, kurie mokės panaudoti ir kurti ateities technologijas.

Nepaisant nuomonių skirtumo, smulkiojo verslo atstovai vieningai sutaria, kad tokie asmeniniai ir profesiniai įgūdžiai, kaip sprendimų priėmimas, problemų sprendimas, komunikavimas, kritinis mąstymas ir refleksija yra universalūs ir vertinami labiau už specifines dalykines žinias.

Penki svarbiausi ateities įgūdžiai

Tyrimas atskleidė ir penkias labiausiai vertinamas ateities darbuotojų kompetencijas ir įgūdžius:

  • bendravimas (88 proc.)
  • domėjimasis (78 proc.)
  • kritinis mąstymas (76 proc.)
  • atvirumas (72 proc.)
  • sąžiningumas (64 proc).

Empatija buvo įvertinta 63 proc. Įdomu, kad mažiausiai vertinami įgūdžiai renkantis darbuotojus yra polinkis rizikuoti (22 proc.) ir verslumas (34 proc.).

Reikalingiausios kompetencijos ir IB

Ataskaitos išvadose minima, kad darbdaviai vis labiau vertina tarptautinio bakalaureato moksleivio profilio savybes. „Jos buvo sukurtos tam, kad skatintų asmeninius ir profesinius įgūdžius, kurie yra universaliai pripažįstami darbdavių visame pasaulyje ir, kartu su tarptautiniu mastu pripažintais IB diplomais, suteikia jauniems žmonėms galimybę ieškoti pačių įdomiausių karjeros kelių“,  – teigia IBSCA vykdomasis direktorius R. Markhamas. Jam pritaria ir ACS International Schools švietimo ir integruotų technologijų vadovas Robertas Harrisonas, vienas iš IBSCA ataskaitos kūrėjų: „Kaip švietimo sistemos atstovams, mums rūpi suprasti darbdavių poreikius, kad galėtume tinkamai gyvenimui paruošti jaunąją kartą. Verslo bendruomenės nesutarimas dėl to, ko jie tikisi iš būsimų darbuotojų, signalizuoja apie darbo rinkos nestabilumą ir iššūkius, kurių spręsti ateis mūsų jaunimas. Tačiau džiugu matyti, kad darbdaviai vieningai sutaria dėl asmeninių savybių ir įgūdžių inherentinės vertės. Tai viena iš priežasčių, kodėl mes ACS tarptautinėse mokyklose siūlome tarptautinio bakalaureato programas – verslo įmonių įvardijamos pagrindinės kompetencijos glūdi IB mokymosi metodikose.“

Visa tyrimo medžiaga ir išvados:

What do employers want from schools and education? | Ruth Holmes | Relocate magazine