Integruota Tarptautinio bakalaureato istorijos ir anglų kalbos pamoka
Likus maždaug mėnesiui iki juodraštinio istorijos dalyko rašto darbo (internal assessment, IA) įteikimo, Kauno ir Vilniaus „Erudito licėjaus” mokiniai susirinko pristatyti savo tyrimus. Šią integracinę veiklą organizavo anglų kalbos mokytoja Greta Kaikarytė, istorijos ir pažinimo teorijos mokytojas dr. Donatas Šinkūnas bei istorijos mokytojas Gražvydas Kaškelis.
Mokiniai turėjo atlikti tris užduotis, už kurias vėliau buvo vertinami. Pirma, mokiniai turėjo parašyti savo rašto darbo santrauką anglų kalba. Tai leido mokiniams kitu kampu pažvelgti į savo tyrinėjamą problemą, pasirinktus šaltinius, konfliktuojančias interpretacijas bei įvertinti savo darbo galutinį tikslą. Mokiniai taip pat turėjo parengti specialius reikalavimus atitinkantį pristatymą bei į elektroninį dienyną įkelti savo pristatymo tekstą. Mokiniai, kurie nėra pasirinkę istorijos, pristatė savo Extended Essay darbą.
Pristatymai, diskusijos bei rašymas vyko anglų kalba. Tokiu būdu mokiniai ne tik turėjo šansą pasidalinti savo temomis, praktikuoti komunikacinius įgūdžius, patys sau nusiskaidrinti tyrinėjamo klausimo plotį, bet ir gauti kalbinį bei dalykinį grįžtamąjį ryšį.
„Mokiniai turėjo galimybę pasimokyti iš savo kolegų klaidų bei stipriųjų pusių. Dažnai mokiniai nesupranta, kad jų pasirinktas klausimas yra nekonkretus, per platus, tekstas tuomet praranda kryptį, nuoseklumą, stokoja aiškaus galutinio tikslo. Labai svarbu neužsimoti per plačiai, suprasti, kur reikia sustoti ir nebe plėtoti minties, kuri netarnauja esė galutiniam tikslui. Visi mokiniai skirtingi: vieni moka gražiai papasakoti, kiti pateikia puikią pasirinktų šaltinių analizę, vieni yra per daug smalsūs ir juos domina viskas toje temoje, o taip būti negali, kiti pasirinkę labai įdomią temą, bet neturi šaltinių ir t.t. Todėl tai buvo puiki galimybė ne tik susipažinti su klasiokų interesais bei temomis, bet ir pamatyti vienas kito stiprybes ir silpnybes bei iš jų pasimokyti. Mane asmeniškai labai džiugina mokinių pažanga tiek kalbiniu, tiek dalykiniu, metodologiniu atžvilgiais. Jie atrodo drąsesni, labiau pasitikintys savimi, savo istorinėmis bei kalbinėmis žiniomis. Po pristatymo, mokiniai gavo trumpą žodinį bei išsamų rašytinį grįžtamąjį ryšį, taip pat kitą dieną po renginio klasėje akcentavome tam tikras detales, kurios leis pagerinti rašomo darbo kokybę. Tam tikra prasme grįžtamąjį ryšį apie savo pačių darbą gavome ir mes, mokytojai.“ – įspūdžiais dalinosi dr. Šinkūnas.
„Mokiniams labai svarbu išmokti tam tikrų lingvistinių formalumų: teisingo citavimo, pristatymo medžiagos pateikimo, stilistikos, retorinių priemonių naudojimo. Tai yra būtini akademinio rašymo ir formalių pristatymų elementai. Kuo anksčiau imsimės ugdyti šiuos įpročius, tuo geresnė bus mokinių DP programos atsiskaitymų kokybė. Šios integracinės pamokos buvo ne tik puiki priemonė įvertinti mūsų mokinių skaitymo ir rašymo gebėjimus, bet ir patobulinti viešojo kalbėjimo įgūdžius. Kauno ir Vilniaus mokiniai nemažai laiko praleido atlikdami asmeninį tyrimą, o prezentacijos bei po to vykusios diskusijos suteikė galimybę turėti kolektyvinę refleksiją bei gauti įvairaus tipo grįžatamąjį ryšį“, – integracinę veiklą įvertino anglų kalbos mokytoja Greta Kaikarytė.