Paskelbtas: Erudito Kategorija: Naujienos Komentarai: Vienas komentaras

Nerijus Pačėsa į naująjį gyvenimo būdą ir pasaulyje kuriamą precedentą žvelgia pozityviai

Vos prieš porą savaičių Lietuvoje, kaip ir daugelyje pasaulio šalių, paskelbus karantiną šalies mokyklos buvo uždarytos, o mokytojams rekomenduota ieškoti būdų nuotoliniam pamokų organizavimui.

Kauno ir Vilniaus miestuose žinomos dvylikametės mokyklos „Erudito licėjus“ steigėjas ir vadovas doc. dr. Nerijus Pačėsa į naująjį gyvenimo būdą ir pasaulyje kuriamą precedentą žvelgia pozityviai: „pasibaigus šiai situacijai visi iš jos išeisime paaugę, atsinaujinę ir dar labiau sustiprėję. Mūsų mokykloje taikoma skandinaviškoji integruoto ugdymo metodika jau kurį laiką buvo peržiūrima papildant galimybe mokyti(s) nuotoliniu būdu, todėl karantinas mūsų nesustabdė, o atvėrė naujas galimybes ilgai brandintos idėjos įgyvendinimui.

Pastarąsias dvi savaites mokslai Erudito licėjuje vyksta nenutrūkstamai vyksta toliau, darbų apimtys tik dar labiau išaugo. Todėl šeimų pageidavimai prisijungti prie mokyklos bendruomenės nuotoliniam ugdymui(si) šiuo periodu mums yra geriausias veiklos įvertinimas ir komplimentas.“ sako N. Pačėsa ir dalinasi patirtimi, į ką svarbu atkreipti dėmesį mokykloms, kurios jau šį pirmadienį priims iššūkį tapti kuriamo precedento dalimi.

Akivaizdu – periodas naujas visiems: mokytojams, mokiniams, tėvams. Visiems kyla iššūkiai, nes reikia išmokti veikti visiškai naujoje aplinkoje. Aplinkoje, kurioje veikia visiškai kiti informacijos pateikimo ir apsikeitimo būdai, reikalingi nauji įgūdžiai įvaldyti naujus technologinius sprendimus, formuojasi nauji bendravimo principai, kurie reikalauja kitokios disciplinos ir susitarimų. Tad norint, kad ugdymas online vyktų sklandžiai būtina suvokt, kad valdome ne tik IT sprendimus, bet ir kitus, ypatingai reikšmingus veiksnius.

Į kokius esminius dalykus svarbiausia atkreipti dėmesį organizuojant pamokas nuotoliniu būdu?

IT sprendimai

Technologinė platforma turi būti patogi ir paprasta, nes ja naudojasi skirtingų kartų, įpročių bendruomenė: mokytojai, mokiniai nuo priešmokyklinuko iki 12-oko, tėvai. Erudito licėjuje radome sprendimus derinant mokymosi turinio dalinimosi ir apsikeitimo platforma su tiesiogines pamokos transliacijos sprendimais ir greitos neakivaizdžios komunikacijos. Taip pat labai svarbu, kad naudojama sistema nebūtų perkrauta ir veiktų kuo stabiliau (Elektroninis dienynas (MySchool), Seesaw, Google classroom, Moodle).

Svarbu – daugiau nei vienas komunikacijos kanalas

Organizuodami pamokas nuotoliniu būdu jau dvi savaites, pastebime, jog svarbu turėti daugiau nei vieną komunikacinį kanalą:

  • nusimatykite kanalus greitajai komunikacijai (priminimui apie pamoką ar tam atvejui, jeigu pagrindinis kanalas nustotų funkcionuoti).
  • Gyvajai komunikacijai pamokos metu (Mokytojo dėstymui, mokinių pasisakymams, skaidrių ir lentos demonstravimui.

Šioms funkcijoms atlikti mums puikiai tinka Hangouts Meet, Zoom, Messenger, Viber, Whatsapp, Skype).

Kaip formuoti užduotis?

Jos turi būti kuo aiškiau suformuotos: nutrūkus gyvam ryšiui, mokinys galės tęsti darbą kurį laiką individualiai. Užduotis rekomenduojame įkelti prieš pamoką, kad mokinys galėtų su jomis susipažinti.

Įkelti prieš pamoką.

Jeigu užduotyse yra naudojami šaltiniai gilesniam temos suvokimui ir analizavimui – svarbu, kad visos nuorodos būtų aktyvios, idealiu atveju galima naudoti prisegamus failus. Papildomų registracijų kitose platformose turėtų būti kuo mažiau.

Susitarimai

Kaip pamokoje klasėje, taip ir online pamokoje labai svarbu jog klasės bendruomenė – mokiniai ir mokytojas, laikytųsi susitarimų. Kaip ir realioje klasėje svarbu prie pamokų prisijungti laiku, būti tolerantiškiems skirtingo lygio IT gebėjimams, konferencijos metu rodyti savo veidą, nekalbant išjungti mikrofoną, eterio laiko neeikvoti su pamoka nesusijusiam turiniui.

Elektronis turinys

Svarbus momentas – neprisiriškite prie vieno mokymo(si) šaltinio, išnaudokite galimybes! Šiuo metu elektroninėje erdvėje galima rasti labai daug suskaitmeninto turinio, o šiandienos sąlygomis jis dažnu atveju yra dar ir nemokamas. Labai daug kokybiško mokymo turinio galima rasti anglų kalba – nuo mokomojo dalyko pagrindų iki skaitmeninių enciklopedijų ar net muziejų katalogų. Nuotolinis ugdymas taip pat yra puiki galimybė diferencijuoti turinį pagal mokinio individualius gebėjimus. Šiomis dienomis galima taikyti išmanų turinį, grindžiamą dirbtinio intelekto sprendimais, praturtintais video ir virtualiaus turinio formatais. Dabar puikus metas ugdyti mokinių savarankiškumą ir kompiuterinio raštingumo gebėjimus.

Online susirinkimai

Mokytojai turi labai sklandžiai ir patogiai koordonuoti(s) savo darba. Tam įgyvendinti mes organizuojame kasdieninius online susirinkimus, kurie leidžia greitai apsikeisti geromis patirtimis ir skubiai spręsti visus kylančius iššūkius ar nenumatytus nesklandumus.

Greiti sprendimai

Būtinas greitas ir profesionalus aptarnavimas. Turime video instrukcijas mokytojams ir mokiniams, sprendžiam visas susidariusias situacijas neatidėliojant ir nelaukiant susirinkimo ar pirmadienio.

Psichologinis palaikymas

Reikia suprasti, kad ugdymas ne šiaip persikėlė į virtualia erdvę. Viskas vyksta viruso plitimo ir masinės saviizoliacijos salygomis. O tai daugeliui žmonių kelia didžiulę įtampa ir papildomą stresą. Mokykloje, kaip ir šeimoje, svarbus psichologinis palaikymas. Administracijos darbuotojai, mokyklos psichologas turi būti pasirengę padėti tiek mokytojams, tiek mokiniams, tiek šeimoms.

Linkime visiems ramaus požiūrio į situaciją, kantrybės mokantis, susitelkimo bendradarbiaujant, o jei kyla klausimų – padėkime vieni kitiems