Indrė Douglas
Paskelbtas: Erudito Kategorija: Naujienos Žymos: , , , , , Komentarai: Vienas komentaras

Iš startuolio į mokyklą: pedagogė papasakojo, kodėl šiuolaikiniam mokytojui svarbi įvairiapusė patirtis

Iš startuolio į mokyklą: pedagogė papasakojo, kodėl šiuolaikiniam mokytojui svarbi įvairiapusė patirtis

Šiuolaikinėje darbo rinkoje vertinamas specialistas, turintis kuo įvairesnę darbo patirtį, skirtingų įgūdžių bei gebėjimų įvairovę. Rečiau apie tai susimąstoma galvojant apie pedagogą – ar mokytojui užtenka tik atitinkamo išsilavinimo?

„Erudito“ licėjaus anglų kalbos mokytoja Indrė Douglas sako, kad galimybė išbandyti skirtingas sritis ir karjeros kryptis jai suteikė nemažai privalumų, kurie padeda į mokymą pažvelgti kitu kampu. Istorijos ir klasikinės literatūros bakalauro laipsnį įgijusi Lidso universitete Didžiojoje Britanijoje, iki pasukdama pedagogės keliu ji dirbo vertėja, o vėliau daug patirties technologijų, komunikacijos ir mokymų srityse įgijo prisijungusi prie technologijų startuolio.

„Šie darbai man padėjo geriau pažinti kitus žmones ir gerinti anglų kalbos žinias. Dirbdama su žmonėmis ir įmonėmis iš įvairiausių pasaulio kampelių praplėčiau savo akiratį ir turėjau galimybę išmokti, kaip savo aplinkoje galima ugdyti lygybę ir įvairovę. Įgytą patirtį taikau ir mokytojo darbe – ypatingą dėmesį skiriu tarpusavio supratimui, informacijos perteikimui ir, žinoma, žmonių lygybės bei teisių klausimams“, – sako mokytoja. Ji į savo mokomą dalyką žvelgia kur kas plačiau, nei tik į pamoką, kurioje svarbu išmokyti vaikus naujų žodžių ir anglų kalbos vartojimo taisyklių.

Platus akiratis atsispindi mokymo metodikoje

Įvairiapusė patirtis prieš pasukant mokytojos keliu I. Douglas leido išmokti, kaip efektyviai ir patraukliai perduoti žinias. Tai jai padeda į mokomą dalyką pažvelgti kur kas plačiau – į pamokas ji integruoja įtraukųjį ir patyriminį ugdymą.

„Įtraukiojo ugdymo svarbą galėčiau iliustruoti tokia analogija: žmogų gali išmokyti rašyti vien duodamas jam rašymo priemones ir paaiškinęs, kaip tai daryti. Vis dėlto, jei nori, kad žmogus ne tik išmoktų rašyti, bet ir suvoktų rašymo svarbą, grožį ir esmę, privalai parodyti jau sukurtą poemą, novelę ar kitą parašytą tekstą. Įtraukusis ugdymas ir yra tos poemos ar novelės pažinimas, skaitymas kartu. Kai suteiki mokiniui papildomą kontekstą, parodai, kaip anglų kalbos naudojimas perteikia prasmę mene ar kitose srityse – tada leidi mokiniui iš tikrųjų pažinti ir suvokti kalbą“, – sako Indrė.

Mokytoja pasakoja, kad pamokas neretai paįvairina apsilankymais muziejuose ir galerijose. „Tyrinėdami ir grožėdamiesi meno kūriniais, analizuojame, bandome suprasti jų esmę, ką jie bando mums perteikti, keliame klausimus apie meno ryšį su žmogumi. Nuo to atsispiriame vėlesnėse pamokose, kuomet mokiniai turi progą pasinaudoti šiomis patirtimis ir pritaikyti žinias rašydami, kalbėdami ar skaitydami“, – pasakoja ji.

Kitoks požiūris į mokymą ir mokymąsi

Nors švietimo sistemoje daugelis dalykų matuojama per žinių patikrinimo bei testų rezultatus, I. Douglas įsitikinusi, kad esmė slypi ne galutiniame rezultate – kur kas svarbesnis viso proceso metu vykstantis progresas: „Rezultatas yra gana reliatyvus dalykas – jis gali priklausyti nuo begalės aplinkybių. Kalbant apie progresą, labiausiai mane džiugina mokinių noras, įsitraukimas, motyvacija sužinoti daugiau, taikyti įgytas žinias, naudotis idėjomis ir kurti kartu“.

Kitas jai itin svarbus dalykas – santykis tarp mokinio ir mokytojo. Anot jos, tai yra vienas svarbiausių mokymosi proceso dalių. „Mokymasis yra pagrįstas ryšiu ir bendravimu. Mokytojas yra tarsi įrankis, kuriuo mokinys gali naudotis besimokydamas. Jei mokinys šiuo „įrankiu“ nesinaudos arba pats mokytojas neleis to daryti – joks mokymasis neįvyks. Mokytojas, sukūręs ryšį su mokiniu, gali ne tik užtikrinti kokybišką mokymosi procesą, bet ir įkvėpti mokinį semtis žinių ir jas pritaikyti praktikoje“, – sako Indrė.

Douglas domina menai, literatūra bei istorija, ji neabejinga aplinkosaugos bei žmogaus teisių problemoms, savanoriauja įvairiose organizacijoje. Paklausta apie tai, kaip šios veiklos ir pomėgiai prisideda prie vaikų ugdymo ar jos, kaip mokytojos, kompetencijų plėtimo, Indrė akcentuoja, menas, literatūra, istorija yra puikios priemonės, leidžiančios ugdyti mąstymą, moralę, pasaulio suvokimą bei vertinimą anglų kalba.

„Dažnai pamokų metu keliame, diskutuojame ir nagrinėjame klausimus, susijusius su žmogaus teisėmis ir pasaulio problemomis. Manau, kad šiuos klausimus kelti ir apie juos kalbėti reikia nuolat, mes turime rasti sprendimus, kurie galėtų pakeisti mūsų aplinką. Galiausiai šios diskusijos, tekstinių ir vizualinių šaltinių nagrinėjimas man taip pat leidžia tobulėti kartu su mokiniais. Žmogaus teisių gynimas, pagalba kitiems yra veiksmai, kurių kiekvienas galime imtis, kad pasaulyje visiems kartu gyventi būtų geriau“, – sako ji.

Išbandžiusi kitus profesinius kelius grįžo prie svajonės

Išbandžiusi save vertėjos profesijoje ir padirbusi startuolyje I. Douglas nusprendė grįžti prie savo ilgametės svajonės ir siekti mokytojos karjeros – pradėjo dirbti anglų kalbos mokytoja „Erudito“ licėjuje.

Paklausta, kuo ją žavi mokytojos profesija, Indrė atsako: „Tai yra veikla, kurioje galiu dalintis savo žiniomis bei patirtimi ir padėti kitiems. Galėjimas tyrinėti, pažinti, įvertinti ir kurti pasaulį kartu su kitais yra nepakartojamas, turbūt nėra geresnio jausmo“.

„Erudito“ licėjuje Indrė dirba vienerius metus. Ji sako, kad licėjaus mokymo filosofija jai yra itin artima, todėl yra laiminga dirbdama mokykloje, kurios požiūris į mokymą ir mokymąsi sutampa su jos pačios.

„Manau, kad ši mokykla yra inovatyvi, orientuota į mokinį, leidžianti visiems atsiskleisti ir turinti stiprią, atvirą bendruomenę. Jaučiu, kad dirbu komandoje, kurioje pasitikime vieni kitais, tariamės ir ieškome sprendimų kartu, prisidedame prie kokybiško bei šiuolaikiško ugdymo kūrimo ir tobulinimo“, – akcentuoja I. Douglas.