Per kontekstinę kelionių savaitę moksleiviai aplankė 10 Europos šalių
Birželis „Erudito“ licėjuje – kontekstinių veiklų ir kelionių laikas. Be įvairiausio pobūdžio kontekstinių veiklų, 1–10 klasių moksleiviai daug keliavo – kartu su mokytojais per kontekstinę kelionių savaitę jie aplankė 10 Europos šalių.
Moksleiviai lankėsi Belgijoje, Danijoje, Lenkijoje, Latvijoje, Estijoje, Austrijoje, Vengrijoje, Suomijoje, Airijoje, Prancūzijoje, aplankė jų didžiuosius miestus ir istorinius regionus – Briuselį, Kopenhagą, Krokuvą, Varšuvą, Rygą, Tartu, Taliną, Vieną, Budapeštą, Helsinkį, Dubliną, Paryžių, lankėsi Kane Normandijoje. Neaplenkė ir lietuviškojo pajūrio – siuntė gerą nuotaiką ir nuotraukas iš Drevernos, Nidos.
Ir atrakcionų parkai, ir ambasados
Moksleiviai lankė istorines vietas, lankomiausius objektus, nepamiršdami ir pramogų. Pavyzdžiui, pradinių klasių moksleiviams nepamirštamas buvo apsilankymas didžiausiame Lenkijos atrakcionų parke „EnergyLandia“ (35 ha plote yra daugiau kaip 106 įvairiausi atrakcionai). Aštuntokų Paryžiuje taip pat laukė staigmena – apsilankymas Asterikso pramogų parke.
„Kartu su saule, lietumi ir vėju pasisėmėme energijos, adrenalino ir gerų emocijų!“ – tokiomis nuotaikomis pradinukai (ir vyresnieji) grįžo namo.
Vyresniųjų klasių moksleivių maršrutai – ir istoriniai, ir diplomatiniai. Kauno „Erudito“ licėjaus moksleiviams pavyko apsilankyti Lietuvos Respublikos ambasadoje Dubline ir pabendrauti su ambasadoriumi Marijumi Gudynu ir įgaliotąja ministre Dalia Sukackiene. Moksleiviai domėjosi, kaip tampama diplomatu, kokius mokslus turi baigti, jei nori dirbti Lietuvos diplomatinėje tarnyboje, ką veikia diplomatai, kokį kelią jie turi nueiti, kad taptų ambasadoriumi ir pan.
Kauno moksleivių apsilankymas Lietuvos ambasadoje buvo unikali patirtis – pirmasis moksleivių prisilietimas prie diplomatijos ir galimybė suprasti, kaip yra atstovaujami ir ginami Lietuvos interesai užsienyje. Kauno „Erudito“ licėjaus dešimtokai kontekstinių patirtinių veiklų dar gegužės mėnesį vyko į Briuselį, į Europos istorijos muziejų, kur taip pat papildė žinių bagažą: „Interaktyvios veiklos, Europos istorija nuo Viduramžių iki šių dienų apžvelgiant istorinius aspektus, šalių ekonominė raidą, geopolitiką. Šis muziejus ir veiklos nepaliko abejingo nei vieno iš mūsų“, – pasakojo moksleivius lydėjusi klasės vadovė Kristina Celiešiūtė. Moksleiviai aplankė ir „Mini Europe“ muziejų, kur pamatė visų ES šalių reprezentatyvius pastatus, bei „Atomiumo“ muziejų.
Labiausiai moksleiviams patiko užduotis „Patys sau gidai“: „Pasiemę žemėlapį ir pritaikę google maps, stengėmės pažinti Briuselį, aplankyti nuostabaus grožio architektūrinį paveldą. Apsilankėme šokolado gamyklėlėje, kur turėjome išsamią patirtinę veiklą apie šokolado gamybą. Nuostabi kelionė, nuostabios veiklos, bet svarbiausia – mūsų draugystė tvirta ir tikra!“ – pavykusia kelione džiaugėsi K. Celiešiūtė.
Į Normandiją – su šakočiu
Viena įsimintiniausių ir įspūdingiausių kelionių – po Normandiją, iš kurios tarptautinių ir nacionalinių klasių aštuntokai grįžo kupini įspūdžių. Prancūzų mokyklai lauktuvių jie nuskraidino tradicinį lietuvišką šakotį. Aštuntokai aplankė žymiausias šio istorinio Prancūzijos regiono vietas: turistų gausiai lankomą San Mišelio kalną (per metus jį aplanko apie 3 mln. turistų), šv. Petro bažnyčią, Kano turgų ir pilį. Primename, kad kelionės – kontekstinės, jose ne tik pramogaujama, bet ir mokomasim, tad turguje aštuntokai turėjo nuspirkti maisto prancūziškai; anot ašuntokus lydėjusios prancūzų kalbos mokytojos Chloé Boyaval, ši užduotis pavyko puikiai, o labiausiai visus sužavėjo… braškės, kiti pirko mėsos, sūrio, garsiųjų prancūzkiškų lietinių crêpes ar kepinių, kuriais taip pat garsėja prancūzai. Per laisvą laiką moksleiviai galėjo savarankiškai patyrinėti Kano senamiestį (populiariausia parduotuvė – „Sephora“ (tss!)).
Pasak mokytojos, ją labiausiai nustebino moksleivių drąsa ir ryžtas bendrauti su prancūzų moksleiviais – jie ne tik bendravo tarpusavyje, bet ir ieškojo bendrų sąlyčio taškų (rado – krepšinį!). Naudinga patirtis buvo ir gyvenimas prancūzų šeimose kelias viešnagės dienas.
Leidžia atsiskleisti kūrybiškumui ir bendruomeniškumui
Kontekstinės kelionės yra labai svarbus ugdymo elementas, nes leidžia atsiskleisti ir mokytojų, ir mokinių kūrybiškumui. O mokslo metų pabaigoje toks ugdymas dar ir labai smagus, nes suteikia progų pabūti kartu, stiprinti komandiškumo dvasią ir bendruomeniškumą, per patirtį įtvirtina susitarimų laikymąsi, moko atsakomybės ir leidžia patirti tokį įvairų pasaulį. Kūrybiškai atlikdami kontekstines veiklas, vaikai aktyviai tyrinėja mūsų pasaulį ir aplinką, gilina žinias – taip geriausiai įprasminama mokomoji medžiaga.
Kaip teigia pradinių klasių mokytoja Jūratė Babickienė, kelionės mokiniams – tai bendrystė, pažinimas, nuotykiai, draugystė, džiaugsmas, o ateityje – vieni gražiausių prisiminimų iš mokyklos laikų, mokytojams – didelė atsakomybė, pasiryžimas, pasiaukojimas, ir taip pat – pažinimas, džiaugsmas, suvokimas, kad mokomės vieni iš kitų.