Priešmokyklinukų mokytoja: po trijų savaičių virtualaus ugdymo, mokiniai tapo daug savarankiškesni
Paskelbtas: Erudito Kategorija: Naujienos Komentarai: Vienas komentaras

Priešmokyklinukų mokytoja: po trijų savaičių virtualaus ugdymo, mokiniai tapo daug savarankiškesni

Paskelbus karantiną daugelis mokyklų Lietuvoje užvėrė duris. Tačiau ne visos ugdymo įstaigos atostogauja, dalis jų persikėlė į virtualią erdvę ir gali pasidžiaugti jau trijų savaičių sėkmingo skaitmeninio ugdymo patirtimi.

„Prasidėjus nuotoliniam mokymui vaikams prireikė pagalbos, kol jie įprato naviguoti tarp skirtingų programėlių, tad prireikė ir papildomo tėvelių įsitraukimo. Kasdien vaikų klausdavau, kaip jie jaučiasi po dienos, ką galima būtų padaryti geriau. Šiandien jau galiu pasidalinti svarbiausias patarimais ir su kitais mokytojais: įsiklausykite, būkite kantrūs vieni kitiems, naudokite tas programas, kurias tikrai gerai valdote. Juk norint padėti kitame laido gale esantiems vaikams turite išlikti ne tik ramūs ir profesionalūs, bet ir gerai žinoti kaip konkreti programa veikia“, – dalijasi patirtimi Erudito licėjaus priešmokyklinės klasės mokytoja Justina Pečiulaitė.

Taigi, kokių programėlių rinkinį geriausia rinktis priešmokyklinukų ugdymui nuotoliniu būdu? Išties pasiteisinusios yra Messenger (bendravimui su tėvais), Google disko (dokumentams apsikeisti), Google Hangouts Meet (tiesioginėms pamokoms), PowerPoint, Seesaw (užduočių ir vaikų darbo rezultatų skelbimui), OBS Studio (instrukcijų nufilmavimui ir įgarsinimui) platformos, kurias reikia mokėti tinkamai išnaudoti.

Messenger

Priešmokyklinio amžiaus vaikai dar pakankamai maži ir jų savarankiškumas, kalbant apie technologijas, yra gan ribotas, todėl prasidėjus virtualioms pamokoms, į ugdymą galima įtraukti ir tėvelius. Na o vaikams įpratus mokytis, tėvelių pagalbos reikia vis mažiau, jie gali tęsti savo darbus nuotoliniu būdu savarankiškai. Bendravimui su tėvais geriausia naudoti visiems įprastas priemones, kad naujų įsidiegimas nekeltų papildomo streso ir iššūkių. Šiam tikslui įgyvendinti mes pasirinkome Messenger programėlę.

Google diskas

Savaitės ugdymo turinį, kartu su reikalingų priemonių sąrašu, prieš prasidedant naujai savaitei patogiausia talpinti Google disko aplankuose. Juose taip pat galima dalintis ir kiekvienos dienos ugdymo turiniu, pamokų metu naudotomis skaidrėmis, video nuorodomis ir pan. Vaikai, neturėję galimybės prisijungti pamokų metu, pamokas gali pamatyti ir kitu, jiems patogiu, laiku. Kiekvieną vakarą šiuose aplankuose patogu talpinti ir kitos dienos veiklų planą, reikalingų priemonių sąrašą. Rekomenduojama vaikams turėti priemones jau prieš prasidedant pamokai. Karantino sąlygomis ne visas priemones galima rasti namuose, tad apie jų poreikį kūrybinėms ar tiriamosioms veikloms tėvai turėtų būti informuojami kaip galima anksčiau, kad spėtų jas įsigyti, ar rasti alternatyvų (pavyzdžiui ne visi vaikai namuose turi guašo, vatos ar pan.).

Google Hangouts Meet

Tiesioginėms pamokoms Erudito licėjuje pasirinkta Google Hangouts Meet programa. Pradėjus dirbti su šia programa visų pirmiausia rekomenduojama aiškiai apibrėžti klasės susitarimus bei taisykles: kalbame po vieną, klausomės pašnekovo, neatliekame su pamokos turiniu nesusijusių veiklų ir pan.

Ši programa patogi tuo, jog net ir priešmokyklinio amžiaus vaikai jau gali savarankiškai ja naudotis (prisijungti, išjungti ar įjungti savo mikrofonus), programa leidžia dalintis savo ekrano vaizdu.

PowerPoint programa

Pamokos turinį patogu pateikti PowerPoint skaidrėse dėl kelių priežasčių: lengva naudotis tiek tėvams, tiek vaikams, patogu pateikti tiek tekstinę, tiek grafinę informaciją, video įrašus, nuorodas. Paprasta naudotis ir PowerPoint programos rašymo priemonėmis – tai tarsi išmaniosios lentos naudojimas. Dėstant temą, realiu laiku galima rašyti ranka, pažymėti, pabraukti ir pan. Ši programa leidžia daryti savo darbalaukio įrašus su garsu – pakomentuoti savo rodomas skaidres.

Seesaw

Užduočių skelbimui ir vaikų darbo rezultatų talpinimui pasiteisino Seesaw programa. Ši platforma yra skaitmeninis vaiko mokymosi aplankas – vaikas randa mokytojo paskelbtą užduotį (ji gali būti filmuota, tekstinė, įgarsinta ar/ir prisegta), ją atlieka pačioje platformoje arba įkelia nufotografuotus darbo rezultatus, taip pat moksleivis užduotis gali papildyti savo komentaru, įrašant garsą, ar filmuojant. Be to, programa naudinga atliekant dienos refleksijas: mokytojas įrašo klausimus, o moksleiviai dienos pabaigoje į juos atsako ir atsakymus įkelia į programėlę. Mokytojui paprasta įvertinti – kiek tą diena analizuotos informacijos moksleiviai įsisavino, kaip ją suprato, kurie metodai pasiteisino, galima jausti vaikų nuotaikas, vertinti įsitraukimą, motyvaciją.  Mokytojui patogu yra tai, jog vertinant pasiekimus visų vaikų darbai jam pasiekiami labai lengvai – vienoje vietoje yra rašto, kūrybiniai darbai, vaikų pristatymai, garso komentarai.

OBS Studio

Instrukcijos, pamokos fragmento filmavimui ar vaizdinės medžiagos įgarsinimui patogu naudoti OBS Studio programą.

Twinkle, Kahoot

Ugdant 6-7 metų vaikus svarbu prisiminti – šio amžiaus vaikų tempai ir gebėjimai yra skirtingi, todėl prieš prasidedant savaitei galima iš anksto nusimatyti papildomų užduočių aktyviausiems smalsuoliams. Jos gali būti įvairaus sudėtingumo, skirtingų sričių – vaikai, kurie baigia užduotis anksčiau, gali pasidarbuoti savarankiškai.

„Susikūrus paskyrą Twinkle portale, ten rasite daugybę užduočių, pateikčių, interaktyvių žaidimų, tinkamų naudoti priešmokyklinės klasės veiklose“, – pastebi J. Pečiulaitė. Šio amžiaus vaikai labai mėgsta ir Kahoot iššūkius, todėl bent kartą per savaitę galima vieną jų sukurti ir pasiūlyti mažiesiems.

„Pabaigai noriu pasikartoti – neskubėkite. Internete viskas vyksta lėčiau, todėl pamokų turinio apimtis gali skirtis nuo to turinio kiekio, kurį atlikdavote klasėje. Užduotis reikia aiškinti lėčiau, nes nuotolis ugdymas atima iš mūsų labai svarbius informacijos perdavimo kanalus – kūno kalbą, neverbalinius signalus. Žinoma, geriau lėčiau, bet užtikrintai. Skaitantiems tėveliams noriu palinkėti palaikyti savo vaikų mokytojus, negailėti jiems gero žodžio – jūsų vaikų labui mokytojai šiuo metu deda dideles pastangas ir skiria neribotą laiką“, –  sako J. Pečiulaitė.