„Erudito“ licėjaus tarptautinio bakalaureato absolventė: svarbu susikoncentruoti ne į programos sunkumus, bet į jos kuriamą vertę
Tarptautinis bakalaureatas (IBDP) – išskirtinė ugdymo programa, skatinanti nepriklausomą ir savarankišką mokymąsi, o jos diplomas pripažįstamas tarptautiniu mastu. Vieni moksleiviai į šią programą žengia drąsiai, kiti – ne tik su didžiuliu užsidegimu, bet ir su jauduliu.
„Erudito“ licėjaus tarptautinio bakalaureato II-osios dvyliktokų laidos absolventė Žiedė dalijasi savo patirtimi, įspūdžiais ir iššūkiais, su kuriais susidūrė mokydamasi IBDP programoje.
– Kaip sekėsi mokytis tarptautinio bakalaureato programoje? Ar viskas tikrai taip sunku, kaip visi galbūt įsivaizduoja?
IB mokslai truko dvejus metus ir, turiu pripažinti, jog tai buvo akademiškai sudėtingas laikotarpis, kurio metu turėjau gerai apsvarstyti savo prioritetus. Tačiau kiekvieną kartą išgirdus klausimą „ar IB yra sunku“, noriu pabrėžti, jog kursų nauda bei jų metu įgyjama patirtis atsveria visus sunkumus ir bemieges naktis. Manau yra naivu tikėtis, jog programa, kuri ateityje suteikia tiek privalumų, bus lengva, tačiau kiekvienas turintis motyvacijos, noro ateityje mokytis bei siekti aukštumų, susikoncentruos ne į programos sunkumus, bet į jos kuriamą vertę.
– Koks dalykas tau patiko labiausiai ir kodėl?
Jau dešimtoje klasėje nusprendžiau mokytis IB programoje, ir būtent šis sprendimas buvo motyvuotas ne tik mano šeimos narių, tačiau taip pat mano susidomėjimo istorijos mokslais. Per šiuos du metus įdėjau daug darbo besiruošdama istorijos egzaminams, tačiau taip pat domėjausi papildomai, skaičiau, rašiau, kas mano nuomone, tikrai palengvino darbą. Istorijos pamokos yra būtinos kiekvienam mokiniui, kuris nori įgyti akademinio rašymo žinių bei analitinių įgūdžių, tačiau prieš renkantis norimas pamokas, siūlyčiau susipažinti su programos turiniu. Mane asmeniškai patraukė platus kursas, kuris supažindina su aplinkinių šalių istorija bei suteikia žinių reikalingų kiekvienam išprususiam individui.
– Kokie ateities planai? Ar įstojai į norimą universitetą ir ką ketini studijuoti? Kodėl būtent tokios studijos patraukė akį?
Paskutiniai IB programos metai buvo sudėtingi ne tik dėl artėjančių egzaminų, tačiau taip pat, dėl manęs laukiančių sprendimų apie ateities mokslus universitete. Daug metų žinojau, jog noriu mokytis užsienyje, tad mokydamasi IB, įgavau daug naudingų įgūdžių iš kurių turbūt svarbiausias buvo anglų kalbos žinios. Kadangi turėjau galimybę, nusprendžiau išsiųsti savo dokumentus į septynis universitetus, iš kurių labiausiai mane domino Kanadoje esantis British Columbia universitetas. Dabar, su didžiausiu džiaugsmu, galiu pasakyti jog aš įstojau į būtent šį universitetą ir pasirinkau Verslo vadybos (angl. Business Management) studijas. Pasirinkau būtent šias studijas dėl jų universalumo, manau, kad bakalauro laipsnis šioje srityje būtų lengvai pritaikomas ir naudingas man.
– Ką patartum būsimiems IB studentams?
Būsimiems IB studentams patarčiau pradėti dirbti nuo pat pirmos dienos. Dažnai atrodo, jog turim daug laiko darbams, mokslams, klausimams, tačiau atsiradus spragoms yra sudėtinga jas užpildyti. Mokymosi tempas yra greitas ir intensyvus, tačiau mokantis sistemingai pasidaro lengviau ne tik fiziškai, bet ir emociškai. IB mokymosi metais, pabaigti darbai būdavo geriausia dovana, tad kiekvienam mokiniui, kuris pradės IB programą linkiu sėkmės, kurios reikia labai mažai, jeigu daug dirbi!