Vyko pradinių klasių mokytojų ir mokslininkų konferencija „Kaip ugdyti smalsų ir savarankišką mokinį? Praktiniai sprendimai“
Balandžio 24d. Erudito licėjus kartu su Kauno Vytauto Didžiojo Universitetu organizavo konferenciją, subūrusią pedagogus, dėstytojus, studentus ir švietimo srities tyrėjus diskusijai apie Tarptautinio bakalaureato Pradinio ugdymo programos (IB PYP) principų taikymą ugdymo praktikoje. Renginys buvo skirtas skatinti tarpinstitucinį bendradarbiavimą, gilinti profesines žinias bei dalytis gerosiomis patirtimis.
IB PYP – tai visame pasaulyje taikoma švietimo programa, orientuota į mokinių savarankiškumą, kritinį mąstymą, tarpkultūrinį supratimą ir bendradarbiavimą. Ji pabrėžia mokymosi per klausimus, tyrimus ir refleksiją svarbą. Lietuvoje šią programą taiko įvairios mokyklos, siekiančios tarptautinio ugdymo standartų, o Vytauto Didžiojo universitetas (VDU) nuo 2021 m. yra akredituotas kaip IBEC-PYP mokytojų rengimo centras.
Sveikinimo žodis ir konferencijos atidarymas
Renginį pradėjo prof. dr. Lina Kaminskienė, VDU Švietimo akademijos kanclerė, ir Monika Milė, Erudito licėjaus pradinių klasių bendruomenės projektų vadovė, kurios pabrėžė, kad ši konferencija – tai bendrų pastangų vaisius siekiant kurti šiuolaikišką ir vaiką įgalinantį ugdymą.
Konferencijos pradžią pažymėjo tarptautinės ekspertės pranešimas
Konferencijos atidarymo pranešimą „Empowering Learners: Agency, Inquiry, and Reflection in the IB PYP classroom“ skaitė Suzanne Tomlinson – IB PYP ekspertė iš Anglijos, turinti daugiau nei 30 metų patirtį dirbant su mokytojais bei mokiniais visame pasaulyje. Ji akcentavo, kad svarbiausia šiuolaikiniame ugdyme – suteikti mokiniams galią tyrinėti, klausti, reflektuoti ir augti kaip savarankiškoms asmenybėms.
Refleksija ir grįžtamasis ryšys – ugdymo kokybės pamatas
Refleksijai skirtų pranešimų bloką pradėjo doc. dr. Ilona Tandzegolskienė-Bielaglovė (VDU), akcentuodama refleksijos galią mokinių mąstymo procesų vystymui ir ugdymo personalizavimui.
Giedrė Vilkaitė-Gürsoy ir Gražina Jurevičienė (Erudito licėjus) kalbėjo apie mokymosi bendruomenę kaip būtinybę – jų pristatyme buvo gvildenami bendradarbiavimo ir pasitikėjimo ryšiai mokykloje.
Dr. Gediminas Čapkauskas (Kauno Panemunės progimnazija) pristatė refleksijos ir grįžtamojo ryšio strategijas, taikomas įgyvendinant IB PYP, ir akcentavo mokinių įsitraukimo svarbą.
STEAM metodų integracija – tyrinėjimo erdvė
Dr. Vesta Vančugovienė (VDU) kalbėjo apie iššūkius ir galimybes taikant STEAM metodus pradiniame ugdyme.
Justina Pečiulaitė ir Dovilė Koklevičienė (Erudito licėjus) pateikė praktinių pavyzdžių, kaip šios disciplinos įtraukiamos į IB PYP mokymo procesą.
Jovita Ponomariovienė (VDU doktorantė) savo pranešime „Kai vaikai tyrinėja – jie kuria prasmę“ analizavo, kaip STEAM padeda mokiniams ne tik sužinoti, bet ir pajusti žinias per patirtį.
Savivaldus mokymasis – raktas į mokinio lyderystę
Daiva Jankauskienė ir Rūta Gudynienė (Erudito licėjus) atskleidė, kaip jų mokyklos mokiniai tampa lyderiais savo mokymosi kelyje: nuo tikslų formulavimo iki refleksijos.
Prof. dr. Aušra Rutkienė (VDU) gilinosi į teorinį savivaldaus mokymosi pagrindą, atsakydama į klausimą „kodėl ir kam?“ reikalingas šis požiūris šiuolaikinėje mokykloje.
Jurgita Steponaitienė (Erudito licėjus) pristatė konkrečius pavyzdžius, kaip IB PYP kontekste ugdomas mokinių savarankiškumas ir gebėjimas priimti sprendimus.
Konferencijos pabaigoje Austėja Cikanavičiūtė (VDU studentė) pasidalijo patirtimi iš Švedijos tarptautinės mokyklos, kurioje taip pat taikoma IB PYP programa – jos įžvalgos praturtino renginį tarptautiniu požiūriu.
Bendruomenės stiprinimas – svarbi konferencijos dalis
Konferencija buvo puiki proga ne tik įgyti naujų žinių, bet ir užmegzti bendradarbiavimo ryšius tarp skirtingų ugdymo įstaigų, universitetų ir švietimo profesionalų. Diskusijų metu išryškėjo bendras siekis – kurti kokybišką, vaiką įgalinantį ugdymo procesą, paremtą tarptautinėmis praktikomis.
Dalyviai turėjo galimybę gauti pažymėjimus, liudijančius dalyvavimą konferencijoje, o renginio organizatoriai jau svarsto apie galimybę tokį formatą paversti kasmetine tradicija.
Kviečiame prisijungti prie IB PYP bendruomenės!
Konferencija dar kartą parodė, kad Lietuvoje augantis tarptautinio švietimo judėjimas turi tvirtus pamatus ir didelį potencialą. Mokytojai, studentai ir dėstytojai, susidomėję IB PYP programa, kviečiami aktyviai įsitraukti į bendruomenės veiklą, dalyvauti mokymuose ir sekti naujienas apie būsimus renginius.