Mokymasis per meną: Erudito licėjaus ir MO muziejaus tvari partnerystė | erudito

Registruokitės apsilankymui

Užpildykite formą ir susitarkite dėl individualaus apsilankymo „Erudito“ licėjuje. Susipasinkite su mokyklos aplinka, o mūsų komanda mielai atsakys į visus jums rūpimus klausimus!

    Skip to content

    Priėmimas į priešmokyklines–gimnazijos (0–10 kl.) ir IB DP (11–12 kl.) klases dar vyksta!

    Pildyti prašymą
    Naujienos

    2025-03-05

    Mokymasis per meną: Erudito licėjaus ir MO muziejaus tvari partnerystė

    Tvari „Erudito“ licėjaus ir MO muziejaus partnerystė keičia požiūrį į ugdymą – menas čia tampa kasdienio mokymosi dalimi. Kūrybiniai projektai, edukacijos ir mokytojų mokymai padeda auginti smalsius, kritiškai mąstančius mokinius ir drąsius, atvirus pedagogus.

    Mokymasis per meną: Erudito licėjaus ir MO muziejaus tvari partnerystė

    lgalaikė Erudito licėjaus partnerystė su MO muziejumi – tai prasmingas bendradarbiavimas, kuriame švietimas susitinka su menu, o ugdymo procesas įgyja naujų formų. Abi institucijos jungia ne tik projektai ar edukacijos, bet ir bendras požiūris į šiuolaikinį ugdymą – kūrybišką, vertybinį ir orientuotą į visapusišką asmenybės augimą.

    Partnerystė prasidėjo kaip bendri edukaciniai projektai, o šiandien tai – tvarus bendradarbiavimas, apimantis tiek mokinių kūrybinius procesus, tiek mokytojų profesinį tobulėjimą.

    „Vienas iš pagrindinių MO muziejaus tikslų – bendradarbiauti su švietimo bendruomene, skatinti jaunimą domėtis menu, o mokytojus – drąsinti integruoti kultūrą į ugdymo procesą,“ – sako MO edukacijų vadovė Jurgita Zigmantė. Pasak jos, Erudito licėjus yra vienas iš tų partnerių, su kuriais galima ne tik įgyvendinti bendras veiklas, bet ir eksperimentuoti – ieškoti būdų, kaip menas tampa organiška ugdymo dalimi.

    Menas – kaip būdas mąstyti plačiau

    Mokiniai, dalyvaujantys MO muziejaus edukacijose, seminaruose ir kūrybiniuose projektuose, įgyja ne tik kultūrinių žinių, bet ir lavina kritinį mąstymą, kūrybiškumą, emocinį intelektą. Vizualinis mąstymas, meninių priemonių taikymas įvairiuose dalykuose (nuo kalbų iki gamtos mokslų) padeda vaikams kurti asociacijas, ieškoti netikėtų sprendimų ir išmokti matyti pasaulį iš skirtingų perspektyvų.

    Tokie projektai tampa erdve laisvai minčiai, saviraiškai ir refleksijai – tai ypač svarbu šiuolaikiniame ugdyme, kuris vis labiau orientuojasi ne vien į žinių perteikimą, bet ir į gebėjimą jas taikyti kūrybiškai bei prasmingai.

    Nauda ir mokytojams

    Partnerystė su MO muziejumi apima ne tik darbą su mokiniais – tai taip pat svarbi platforma mokytojų tobulėjimui. Erudito licėjaus mokytojai reguliariai dalyvauja kultūrinio ugdymo mokymuose, kuriuose tyrinėjamos vizualinio mąstymo strategijos, meno integravimo galimybės į formalųjį ugdymą ir kultūrinio sąmoningumo ugdymas.

    „Ši partnerystė leidžia mūsų mokytojams atrasti naujus būdus, kaip vizualiniai metodai ir kultūrinis kontekstas gali praturtinti pamokas. Mokiniai, dirbdami su kūrybiniais projektais, mokosi ne tik meno, bet ir naujo mąstymo – drąsaus, kritiško, ieškančio sąsajų tarp skirtingų dalykų,“ – pabrėžia Erudito licėjaus įkūrėjas doc. dr. Nerijus Pačėsa.

    Mokymai vyksta ne tik teoriniu lygmeniu – pedagogai kviečiami patirti kultūrines erdves, analizuoti meno kūrinius, diskutuoti, reflektuoti ir ieškoti naujų sprendimų, kaip šias patirtis perkelti į savo kasdienį darbą. Tai leidžia stiprinti ne tik profesines, bet ir bendruomenines kompetencijas.

    „Drauge su partneriais kuriame ugdymo modelį, kuriame kiekvieno bendruomenės nario augimas – tiek mokinio, tiek mokytojo – tampa neatsiejama proceso dalimi,“ – priduria J. Zigmantė.

    Vientisa ugdymo vizija

    Toks partnerystės modelis išryškina vieną svarbų aspektą – menas ugdyme neturėtų būti laikomas atskira sritimi. Jis gali tapti tiltu tarp skirtingų dalykų, kompetencijų ir patyrimų. Kūrybiškumas, empatija, bendravimo gebėjimai, vizualinis raštingumas – visa tai lavinama per menines veiklas, kurios integruojamos į formalųjį ugdymą.

    Tai ugdymas, kuriame kultūra ne pristatoma kaip papildoma vertė, o natūraliai įpinama į mokymosi procesą – kaip priemonė pažinti save, kitus ir pasaulį.

    Prisijunkite prie mūsų

    Užsiregistruokite apsilankymui mokykloje ir taptikte mūsų bendruomenės dalimi!