Popamokinės veiklos
Licėjuje vyksta daug popamokinės veiklos programų priešmokyklinei, pradinėms ir pagrindinėms klasėms. Popamokinėse veiklose moksleiviai drauge su popamokinės veiklos mokytojais ugdosi socialinius bei emocinius įgūdžius, atskleidžia kūrybiškumą, lavina vaizduotę, aktyviai juda bei mokosi bendradarbiauti.
Popamokinės veiklos laikas licėjuje – pirmadieniais–ketvirtadieniais nuo 15 iki 18 val., penktadieniais nuo 15 iki 17 val. Popamokinės veiklos paslaugų mokestis 150 Eur/mėn., kai kurie užsiėmimai (rusva spalva) kainuoja papildomai priklausomai nuo pasirinktos veiklos.
Popamokinės veiklos Kaune
0–4 klasės
Kasdien veikianti akademija skirta vaikams, kurie lieka po pamokų ilgiau, baigę visus būrelius. Moksleiviai spalvina, kuria dekoracijas, sprendžia loginius uždavinius, žiūri filmukus, dainuoja, darosi dienos refleksijas. Dienos pabaigos gražus ritualas – vakaro ratas: reflektuojama praėjusi diena, pameditavus atsisveikinama.
Smasučių akademijoje stengiamasi integruoti IB PYP programos temas: teorinė dalis kūrybiškai susiejama su atliekamomis veiklomis.
Triskart per savaitę vykstantys įvairūs estafetiniai orientaciniai žaidimai su fizinio lavinimo mokytoju Eduardu Straigiu. Programa skirta ugdyti vaikų fizinio aktyvumo lygį per judriuosius žaidimus, estafetes. Užsiėmimų metu lavinami motorikos gebėjimai, gerinamos fizinės ypatybės (vikrumas, greitumas, jėga, koordinacija, pusiausvyra).
Visų vaikų labai mylima muzikos mokytoja Evelina Daučianskienė moko pažinti natas, dainuoti kartu ansamblyje ir solo.
Šiuose užsiėmimuose jaunieji tyrinėtojai gali praplėsti savo žinias mokslo, technologijų, inžinerijos, matematikos bei meno, kuris padeda suprasti ir apjungti šias sudėtingas disciplinas, pagalba. Kurdami mažus projektus, moksleiviai jaučiasi įkvėpti pritaikyti naujas ir jau turimas žinias. Veiklų metu stimuliuojamas kritinis mąstymas ir mokomasi problemų sprendimo.
Užsiėmimai vyksta tikram detektyvų klube, kai mokiniai siekia bylų išnarpliojimo.
Koordinacija, plastika, laisvė ir džiaugsmas – tai tik keli iš šokių privalumų! Įvairių stilių šokiai ne tik stiprina fizinę formą ir ištvermę, bet ir suteikia didelį malonumą. Tai viena iš puikiausių saviraiškos priemonių.
Šokių choreografijos pamokas veda profesionalios mūsų mokyklos šokėjos. Merginos nebe pirmus metus šoka Kauno šokių studijoje „RED“ ir netrukus žada pamokas lankančių moksleivių tėvus nustebinti šokių pasirodymu.
Dailė per psichologinę technologijų pusę: tyrinėjamos emocijos, jausmai, įvairios problemos, aktualijos, jas išpiešiant. Tai tarsi psichologinė, savęs pažinimo dailė arba meninio savęs atskleidimo būdas. Veiklas vedanti technologijų mokytoja Armanda Klimavičiūtė neseniai pristatė autorinę parodą. Trečiadieniais ji veda grafinio dizaino popamokines veiklas pagrindinių klasių moksleiviams.
Anglų kalbą linksmai veda Erudito licėjaus mokytojas Alex Prabu, gimęs Britų Kolumbijoje, gyvenęs Indijoje, užaugęs JAV, mokėsi Tokijuje, Azijoje, dirbo startuolyje Silicio slėnyje. Erudito licėjuje dirba jau šeštus metus.
Būrelio metu mokiniai mokosi šnekamosios anglų kalbos per įvairius judėjimo, muzikavimo, žaidimus, veiklas, bei žaisdami edukacinius žaidimus. Tai kalbos pažinimas per praktiką, aplinką ir veiklas, o ne rašymą ar skaitymą kaip pamokoje. Tai mokymasis linksmai, bet mąstančiai.
Tai veikla 0-4 klasių mokiniams skirta teatro supratimui ugdyti, vaidybos įgudžių lavinimui ir pasitikėjimo savimi įgavimui, pabrėžiant savo individualumą ir gebėjimą dirbti komandoje, mokėti priimti kitokias asmenybes ir jas įkūnyti.
5–10 klasės
Moksleiviai mokosi kompiuteriu kurti įvairius vizualus ir pan. Užsiėmimus veda technologijų mokytoja Armanda Klimavičiūtė.
Mokinių taryba – mokinių savivaldos institucija, atstovaujanti „Erudito“ licėjaus moksleivių interesams ir teisėms, pagal kompetenciją organizuojanti renginius mokyklos bendruomenei, rengianti moksleivių projektus, skatinanti kitas moksleivių iniciatyvas.
0–4 klasės
Moksleivių labai mėgstama sporto veikla, kurią veda profesionalus Kauno „Žalgirio“ krepšinio akademijos treneris Julius Pranevičius.
Šachmatų programa, padeda vaikams ugdyti nuoseklų, abstraktų, analitinį, kūrybingą ir pagrįstą mąstymą. Vaikai šachmatų užsiėmimuose ne tik mokysis teorinių šio žaidimo žinių, bet ir kaip jas taikyti praktikoje. Spręs parengtus uždavinius, kartu su treneriu analizuos įvairias šachmatų partijas, išbandys savo įgūdžius žaisdami šachmatais su grupės draugais.
Jau kelis metus su Erudito licėjumi dirbantis treneris Tomas Bardauskas jaunuosius eruditus mokina naujų teniso elementų bei supažindina su teniso žaidimu. Taip pat treniruotėse lavina koordinaciją, vikrumą, ugdo bendrus sportinių žaidimų įgūdžius.
Užsiėmimuose mokiniai įgys vaikų ateičiai vertingų įgūdžių: nuo loginio mąstymo ir kompiuterinių įgūdžių iki gebėjimo dirbti komandoje ir emocijų reguliavimo. Mokysis įtraukiančio robotų konstravimo ir programavimo. Licėjaus mokytoja Chinara Kazimli , turinti patirtį robotikos mokyme dar plės ir anglų kalbos žinias mokant programavimo pagrindų.
Profesionalus būgnininkas Jurgis Jakūnas apie individualias būgnų pamokas sako: „Mušamieji – seniausi pasaulyje instrumentai. Ritmą mušti gali visi – nuo naujagymių ritmingai daužančių per stalą, iki senolių, į taktą plojančių koncertų metu. Užburiantis būgnų skambesys priverčia judėti visus, tačiau ne visi žino kaip reikia jais groti. Nuo skirtingų grojimo technikų, perėjimų ir muzikinių stilių, iki gebėjimo groti solo, ar su katik sutikta grupe. Individualiose mušamūjų pamokose mokomės groti elektrinių būgnų komplektu. Grojame populiariausius ritmus pagal mėgstamas dainas ir laviname kūnus, kad galėtume groti kelis skirtingus ritmus vienu metu.
Akustinės ir elektrinės gitaros individualus mokymas, kaip visas grojimas gitara gerina atmintį ir koncentraciją, pagerina gebėjimus kelių užduočių atlikime, nes grojant reikia derinti kelis fizinius veiksmus vienu metu: spausti akordus; galvojimas, kurios eilutės atitinka natas; galvoti, koks veiksmas bus sekantis; klausyti ir analizuoti garsus, kurie skamba; išlaikyti ritmą. Išmokus keletą akordų, galima lavinti ir loginį mąstymą. Grojimas gitara mažina įtampą, stresą ir neigiamas emocijas.
Keramikos būrelio vadovė Giedrė Petkevičiūtė yra menininkė keramikė, Lietuvos dailės sąjungos narė, yra viena iš tarptautinių kaulinio porceliano simpoziumų Kaune organizatorių. Keramikos būrelyje vaikai susipažįsta su molio plastinėmis savybėmis, jo formavimo būdais, mokosi lipdyti, dekoruoti. Užsiėmimų metu vaikai lavina savo vaizduotę, improvizuoja ir eksperimentuoja, ugdo saviraiškos gebėjimus, bendradarbiavimo įgūdžius. Vaikai gali savo rankomis sukurti mielą dovanėlę artimiesiems, dalyvauti bendrose parodėlėse, teikti darbus moksleivių dailės konkursams.
Būrelyje bus dirbama su moliu. Nulipdytus darbelius vaikai dekoruos ir spalvins su įvairių spalvų engobomis. Užbaigti darbeliai bus išdegami keramikos krosnyje, glazūruojami.
Popamokinės veiklos Vilniuje
0–4 klasės
Užsiėmimų metu moksleiviai susipažįsta su vis labiau populiarėjančiomis 3D modeliavimo ir spausdinimo technologijomis, sužino, kaip veikia 3D spausdintuvas, kaip ši technologija panaudojama ir pritaikoma. Vaikai supažindinami su pradedantiesiems skirtos 3D modeliavimo programėlės „Tinkercad“ galimybėmis, kuria įvairius 3D projektus, kuriuos vėliau atsispausdina 3D spausdintuvu.
Klube mokomasi bendrinės kalbos taisyklių, tobulinami vaikų skaitymo ir rašymo gebėjimai. Per smagius ir įtraukius projektus bei užduotis vaikai susipažįsta su angliškai kalbančių tautų kultūra, gilina savo anglų kalbos žinias bendraudami jiems aktualiomis, kasdieniniame gyvenime pritaikomomis, temomis – šeima, mokykla, laisvalaikis, kelionės, profesijos bei žaisdami edukacinius žaidimus.
Šiuose užsiėmimuose jaunieji tyrinėtojai gali praplėsti savo žinias mokslo, technologijų, inžinerijos, matematikos bei meno, kuris padeda suprasti ir apjungti šias sudėtingas disciplinas, pagalba. Kurdami mažus projektus, moksleiviai jaučiasi įkvėpti pritaikyti naujas ir jau turimas žinias. Veiklų metu stimuliuojamas kritinis mąstymas ir mokomasi problemų sprendimo.
Klubo užsiėmimuose vaikai susipažįsta su robotikos pagrindais, dirba su LEGO robotais, konstruoja robotus pagal pateiktas instrukcijas, vėliau kuria savo robotų dizainus. Norėdami robotams suteikti gyvybės, išmoksta programavimo blokinėje aplinkoje pagrindų. Taip pat rengia robotukų kovas bei lenktynes.
Lietuvos šachmatų mokyklos specialiai „Erudito“ licėjui paruošta šachmatų programa, kuri padeda vaikams ugdyti nuoseklų, abstraktų, analitinį, kūrybingą ir pagrįstą mąstymą. Vaikai šachmatų užsiėmimuose ne tik mokosi teorinių šio žaidimo žinių, bet ir kaip jas taikyti praktikoje. Sprendžia parengtus uždavinius, kartu su treneriu analiza įvairias šachmatų partijas, išbando savo įgūdžius žaisdami šachmatais su grupės draugais.
Įdomios dainos, smagūs pasirodymai! Laviname balselius, kuriame nepaprastą muzikinį kelionės įspūdį mokyklos šventėse.
Choro vadovė – muzikos mokytoja Dovaldė Ulčinaitė.
Lipdymas iš molio – tai ir pažintis su formomis, molio raiškos galimybėmis, darbo technologijomis. Klubo užsiėmimų metu skatinama vaikų fantazija, išmonė, lavinami lytėjimo ir regėjimo pojūčiai, pastabumas detalėms, plėtojamas gebėjimas kūrybingai veikti ir improvizuoti.
Atitinkamai pagal amžiaus grupę naudojami įrankiai leidžia vaikams patirti kūrybinį žaidimų kūrimo procesą ir sukurti savo žaidimus. Klube vaikai mokosi „design thinking“ mąstymo modelio, ugdo komunikacinius gebėjimus bei kritinį mąstymą.
Klube susipažįstama su lietuvių liaudies šokiais ir tradicijomis, lavinama judesių koordinaciją ir puoselėjama taisyklinga laikysena. Vaikai mokosi nugalėti scenos baimę, ugdomas bendruomeniškumo jausmas, auginama meilė kultūrai.
Kyokushin arba kyokushinkai – tai vienas iš japonų kovos menų stilių, kurį 1964 metais sukūrė Masutatsu Oyama. Išvertus iš japonų kalbos, kyokushinkai reiškia „absoliuti tiesa“, o karatė – tai beginklė arba tuščia ranka. Treniruočių metu vaikai ne tik mokosi karatė technikos, bet ir sustiprėja fiziškai, lavina ištvermę, jėgą, lankstumą. Užsiėmimų tikslas yra skatinti sveiką vaikų gyvenimo būdą ir užimtumą, ugdyti moralines vertybes.
Užsiėmimų metu mokomasi ne tik techninių krepšinio pagrindų, bet ir žaidžiami įvairūs judrieji žaidimai, kurie lavina reakciją bei fizinę formą. Klubo užsiėmimuose vaikai ugdosi gebėjimą atkakliai siekti tikslo, laikytis sąžiningos konkurencijos principų, tobulėti individualiai ir būnant komandos dalimi, savo kantrybę, atsakingumo jausmą, pasitikėjimą savimi ir kitais.
Plaukimas padeda subalansuoti augančio vaiko fizinius rodiklius (ūgį ir svorį), be to, gerina imunitetą, stiprina širdies ir kraujagyslių bei nervų sistemas, lavina kvėpavimą, raumenis, laikyseną, didina ištvermę. Plaukimo užsiėmimai ugdo vaiko savarankiškumą, drąsą, pasitikėjimą ir drausmingumą. Plaukimo pamokas veda profesionalus ir vaikų labai mylimas sporto treneris Dominykas Spudvilas, Lietuvos plaukimo rinktinės narys, rekordininkas, daugkartinis čempionas ir prizininkas. Jis mokymąsi plaukti paverčia naudingu, smagiu ir mėgstamu vaiko užsiėmimu.
5–10 klasės
Jungtinių Tautų simuliacijos klubas skirtas visiems, kurie nori pasitobulinti viešojo kalbėjimo, vadovavimo įgūdžius bei susirasti draugų visame pasaulyje. Šiame klube moksleiviai imituoja JTO darbą, mokosi diplomatijos, debatų meno bei bando spręsti šiuolaikines pasaulio problemas – politikos, teisės, socialinės gerovės ir aplinkosaugos srityse. Buvimas šio klubo nariu padeda ugdyti ne tik profesines kompetencijas, bet ir asmenines savybes bei gali prisidėti prie tolesnės karjeros.
Matematikos klube moksleiviai susipažįsta su netradiciniais matematikos olimpiadiniais uždaviniais bei jų sprendimo strategijomis. Bendraminčių rate ruošiasi pasirinktiems matematikos konkursams, viktorinoms, olimpiadoms ir/ar konferencijoms.