Paskelbtas: Erudito Kategorija: Naujienos Žymos: , Komentarai: Vienas komentaras

„DIGIT4SEN“ koordinatorė Rūta Petkevičiūtė: Kaip skaitmeninės priemonės palengvina ugdymą ir praturtina pamokas

„Erudito“ licėjaus mokytojai nebe pirmus metus dalyvauja „Erasmus+“ programos projekte „DIGIT4SEN“ (2021-1-LT01-KA220-SCH-000031624), kur iš visos Europos mokytojų semiasi patirties, kaip palengvinti pamokas ir padaryti jas įtraukias, panaudojant įvairias skaitmenines platformas ir įrankius, ypač dirbant su vaikais klasėje, turinčiais specialių ugdymo poreikių. Šio projekto koordinatorė Rūta Petkevičiūtė pasakoja apie šio projekto naudą, patirtis ir įspūdžius grįžus iš Turkijoje vykusio „DIGIT4SEN“ projekto partnerių finalinio susitikimo.

Rūta, ką papasakotum apie šį projektą žmogui, niekada nieko apie jį negirdėjusiam?

Labai geras klausimas, ypač kai pati prie jo prisijungiau ir tapau koordinatore tik projekto viduryje. Sakyčiau, kad tai projektas, padėsiantis mokytojui (nesvarbu, kokiam pasaulio kampelyje jis gyvena ir moko) savo pamokas padaryti įtraukias bet kokio amžiaus vaikams, ir ypač padėsiantis mokytojams, dirbantiems su vaikais, kuriems kiek sunkiau mokytis pagal įprastinę programą su visa klase ar reikia daugiau individualaus dėmesio.

Projekto tikslas – sukurti tokią platformą, kuri būtų pasiekiama visiems mokytojams, joje vyktų online kursai, kaip parengti interaktyvias pamokas, užduotis, bei biblioteka, kurioje mokytojai dalinasi savo užduotimis. Šioje bibliotekoje galima rasti virš šimto užduočių lietuvių, anglų, turkų, ispanų ir net bulgarų kalbomis, jomis naudotis kaip pavyzdžiais arba dalintis savo gerosiomis praktikomis ir įkelti savo sukurtas užduotis, panaudojant skaitmeninius įrankius.

Kodėl ir kada „Erudito“ licėjus nusprendė prisijungti prie šio projekto?

Pandemija labiausiai nulėmė šio projekto atsiradimą. Kadangi mokytojams reikėjo pereiti į virtualų mokymą, o daugeliui tai buvo netikėta ir sudėtinga, ypač turint specialių ugdymo poreikių mokinių, mums kilo idėja, kaip būtų galima jiems padėti ir kas padėtų įtraukti vaikus net mokant nuotoliu. Pandemijai pasibaigus, supratome, kad projektas reikšmės nepraranda. Juk vis dar turime prisitaikyti prie modernėjančio švietimo, skaitmenizacijos. Mokytojai priversti sparčiai tobulėti, taikytis prie naujų vaikų poreikių, naujų švietimo reikalavimų ir technologijų.

Šio projekto tikslas – ne tik parodyti, kaip padaryti pamokas įtraukias ir patrauklesnes, bet ir kaip pagerinti mokytojų įgūdžius dirbant su specialiųjų poreikių mokiniais. Kaip įvairios skaitmeninės platformos ir programos padeda lengviau organizuoti pamoką?

Manau, interaktyvi pamoka yra įdomi pamoka. Nesvarbu, koks yra mokinys, šiuolaikinė visuomenė yra skaitmeninė visuomenė. Štai kelios dienos Turkijoje be interneto ir supratau, koks jis nepaprastai svarbus ir reikalingas. Vaikai ir technologijos sparčiai tobulėja, mokytojas turi taikytis prie naujų iš to kylančių poreikių, žinių ir besikeičiančio skaitmeninio pasaulio. Skaitmeninės platformos ar programos padeda lengviau ir greičiau įtraukti mokinius. Jeigu mokinys įsitraukęs, pamokos rezultatas bus geresnis.

Vienas iš projekto rezultatų – žinynas, kuriame pateikiama visa teorinė medžiaga surinkta iš keturių skirtingų projekto partnerių šalių mokytojų, kaip jie pritaiko skaitmenines platformas savo pamokose. Kaip kitų šalių mokytojams sekasi taikyti įvairias skaitmenines platformas savo pamokose?

Žinynas – išties nuostabus įrankis, ypač pradedančiajam mokytojui ar tam, kuris tik pradės dirbti su klase, kuriai reikia diferencijuoti užduotis, pritaikyti jas įvairiems mokiniams. Kadangi dirbame su partneriais, nebe pirmus metus dirbančiais būtent su SUP mokiniais, galėčiau teigti, jog tai nepaprastai praturtino mūsų projektą. Kovo mėnesį turėjome trijų dienų mokymus Kaune visų partnerių šalių mokytojams, kaip naudotis skaitmeniniais įrankiais. Jie teigė, jog žinių gavo labai daug ir prisižadėjo pritaikyti jas savo pamokose.

Jau užsiminei apie projekto metu kuriamą skaitmeninę biblioteką su jos geraisiais pavyzdžiais, įgauti naujų žinių apie skaitmeninių platformų pritaikymą pamokose. Kaip pavyksta įveiklinti šį įrankį? Kokios patirtys?

Biblioteka jau yra sukurta. Šiuo metu keliamos ir pirmosios pamokos iš visų projekto partnerių šalių.

Mūsų tikslas – kad mokytojas praeitų mūsų sukurtą keturių modulių kursą, atliktų įvairius mažus kvizus/testukus ir pabandytų pats sukurti pamokos medžiagą, pasitelkdamas bent vieną iš įrankių. Šis įrankis – neįkainojama pagalba mokytojams pritrūkus idėjų ir užduočių, ypač pritaikomų pamokose, kuriose turime sunkumų su mokymusi patiriančių mokinių.

Ar daug skaitmeninėje bibliotekoje galima rasti mūsų mokytojų pamokų ir užduočių?

Šiuo metu apie 30, gal truputį daugiau. Apie dešimt turime anglų kalba.Ir tai tik mūsų mokyklos mokytojų pamokos! Nerealu, koks teigiamas grįžtamasis ryšys, kokie pozityvūs atsiliepimai – kaip džiaugiasi mokytojai, sukūrę pamoką su viena ar kita programa ir vaikams labai patiko, tokie įsitraukę jie buvo pamokos metu…

Skaitmeninės bibliotekos tikslas – po gruodžio mėnesį įvyksiančios konferencijos ją atidaryti visiems, kad visi mokytojai galėtų dalytis patirtimis (ir užduotimis) vieni su kitais. Norime padidinti bibliotekos išteklius ir sukurti greitai pasiekiamą patogų įrankį pamokoms bet kokioje situacijoje.

Užsiminei apie baigiamąją projekto konferenciją, kuri netrukus įvyks. Papasakok daugiau, ko iš jos galima tikėtis.

Baigiamoji šio projekto konferencija įvyks Kaune gruodžio 6 d. Į ją jau galima registruotis visus norinčius mokytojus ir visus, kuriems rūpi švietimas ir ugdymas. Bus daug kokybiškų naujų žinių (neprižadu, kad nesprogs smegenys), naujų pažinčių bei jaukaus laiko kartu su bendraminčiais.

Man ši konferencija yra ne tik apie „DIGIT4SEN“ projekto rezultatų pristatymą, bet apie laiką kartu, apie galimybę pakalbėti drąsiai apie pamokas, kuomet turime sunkumų mokytis turinčių mokinių, apie pamokas, kada reikia diferencijuoti užduotis net keliais skirtingais lygiais ir dar įtraukti visus mokinius. Man ši konferencija apie gerosios patirties pasidalijimą – apie galimybę mokytis ir tobulėti srityje, kuri nuolat keičiasi – skaitmenizacija tik spartėja, o mokytojai yra tie lyderiai, kurie veda vaikus ir kuria ateities pasaulį.

Ką tik grįžai iš projekto stažuotės Turkijoje, kur su partneriais susidėliojote paskutinius projekto žingsnius ir aptarėte ateities bendradarbiavimo galimybes. Kokie įspūdžiai?

Na, Turkija – ne man (juokiasi). Jeigu rimtai, dvi dienas intensyviai dirbome – diskutavome, planavome bei sudėliojome „taškus ant i“. Daug kalbų buvo apie projekto komunikaciją, mokytojų pritraukimą bei ateities perspektyvas, kai projektas baigsis. Dar laukia daug darbo, o laiko mažai, bet rezultatas labai gražus ir labai prasmingas. Galbūt net laukia DIGIT4SEN #2 paturbinta versija…

Kokios skaitmeninės platformos ar įrankiai yra tavo pačios mėgstamiausi ar tapo tavo atradimais?

Atvirai, jau labai senai norėjau išmokti montuoti „YouTube“ vaizdo įrašus. Gal ne tiek dėl pamokų, o savo malonumui, bet, atskleisiu, mūsų paskutinis modulis būtent to ir moko.

Taip pat netikėtai likau priblokšta, kiek funkcijų turi „PowerPoint“, apie kurias net neįsivaizdavau – ar žinojote, kad šiuo įrankiu galima kurti animuotus filmukus?

„Erasmus+“ yra Europos Sąjungos rėmimo programa, suteikianti mokymosi ir tobulėjimo galimybių įvairaus amžiaus, statuso, profesijų asmenims bei galimybę įvairioms organizacijoms, įstaigoms, institucijoms įgyvendinti programos kriterijus atitinkančius projektus. Projektas „DIGIT4SEN“ skirtas mokytojams, jis suteikia galimybę dirbantiems su specialių ugdymo poreikių (SUP) turinčiais mokiniais klasėje ir apskritai dirbantiems mokytojams paįvairinti savo dalyką, padaryti jį patrauklų ir įdomų. Po projekto mokytojai galės kurti interaktyvias pamokas, pritaikytas mokiniams, jų gebėjimams, esamoms sveikatos problemoms.

Kvietimas į gruodžio 6 d. konferenciją „INTEGRUOK DIGIT4SEN: Skaitmeniniai įrankiai įtraukiam ugdymui“ Kaune ir registracija – čia.