„Erudito“ licėjus – didysis MO muziejaus parodos vaikams rėmėjas
MO muziejus pirmą kartą pristato parodą vaikams „Ežeras pilnas žvaigždžių“. Muziejaus atstovai kviečia vaikus drąsiai nerti į meno pažinimą: patiems kurti, išbandyti ir atrasti.
Parodoje „Ežeras pilnas žvaigždžių“ vaikų laukia žaidimai, interakcijos bei naujos galimybės pažinti ir patirti meną – bandant, patiems improvizuojant bei eksperimentuojant. Muziejaus atstovai šiai parodai sukūrė ir vaikams skirtą audio pasakojimą, o muziejaus antrasis aukštas savo architektūra nustebins ir vaikus, ir suaugusiuosius.
Suprasti meną, žaisti ir mokytis
„Menas išlieka menu – ar į jį žiūrėtų vaikas, ar suaugęs. Tik vaikai kūrinio prasmę atranda pasitelkdami kitus įgūdžius: labiau kliaujasi vaizduote nei analize, labiau atkreipia dėmesį į detales nei vertina kontekstą. Šioje parodoje kviečiame vaikus pažinti ir suprasti meną per žaidimą – per veiklą, į kurią jie mielai įsitraukia“, – teigia Milda Ivanauskiene, MO muziejaus vadovė.
„Kadangi visame pasaulyje ateities švietimo sistemos yra paremtos įtraukaus ir patirtinio ugdymo metodais, emocinio intelekto lavinimu, šios MO parodos koncepcija greitai atkreipė mūsų dėmesį. Norėjome palaikyti tokią iniciatyvą. Mokymo(si) ir ugdymo(si) aplinkos kūrimas yra ypač svarbus naujoms vaikų edukacijų programoms. Tikime, kad ši paroda taps originaliu reiškiniu jungiat naujas ugdymo vertybes su meno pažinimo inovacijomis“, – parodos atidarymo proga sakė parodos partnerio „Erudito“ licėjaus įkūrėjas ir vadovas doc. dr. Nerijus Pačėsa.
Įtraukti į dialogą
Parodos kuratorė, daugiau nei 15 metų Europoje organizuojanti patyrimines edukacijas muziejuose, į Lietuvą iš Belgijos atvykusi Karen Vanhercke pabrėžia, kad meno muziejai gali tapti savotiška žaidimų aikštele ir padėti vaikams atrasti savo jusles, įkvėpti kūrybiškumui ir pažadinti vaizduotę.
„Vaizdinis raštingumas taip pat yra susijęs ir su kognityviniu vystymusi bei emociniu tvirtumu. Muziejai yra viena iš nedaugelio visuomenėje likusių vietų, kur vaikai gali tiesiog žiūrėti į atvaizdą ir mokytis atrasti autentišką ryšį su juo“, – priduria K. Vanhercke.
Dauguma parodoje eksponuojamų kūrinių nėra sukurti specialiai vaikams – visas menas vaikams yra prieinamas, tiesiog jiems reikia tam tikrų įrankių ir laisvės jį interpretuoti. Vaikai mokosi stebėdami, eksperimentuodami, kurdami, įsitraukę į dialogą. Būtent dialogas ir pokalbiu grįstas meno pažinimas – MoMA edukatoriaus ir psichologės kurtas vizualinio mastymo strategijos metodas – yra labai svarbus šioje parodoje. Su juo bus galima ir susipažinti, ir patiems jį išbandyti.
Pasakodama apie dialogo ir pokalbio svarbą tiek muziejuje, tiek ir gyvenime, parodos kuratorė apibendrina: „Kūrybiškumas (žaidimas) yra variklis, o dialogas – vairas, kai mokomasi visko, ko verta išmokti: faktų, emocijų, estetikos, socialinių įgūdžių, inovatyvumo ir kritinio mąstymo.“
Žaidimai ir specialus vaikams kurtas el. gidas
Šiai parodai kūriniams iš MO kolekcijos buvo specialiai kurti interaktyvūs objektai. Jie leis įdėmiau ir kūrybingiau pažvelgti į meno darbus. O pritaikyti nauji erdviniai sprendimai muziejuje skatins vaikus visomis juslėmis patirti parodą.
„Parodos lankytojai galės autentiškai patirti parodą: piešti, atrasti paslėptus parodos eksponatus, smėlyje nupiešti emocijas, įsivaizduoti, kokių spalvų galėtų būti draugystė. Tai tik dalis veiklų ar žaidimų, kurios pratęsia parodos patyrimą“, – pasakoja Iveta Jaugaitė, parodos koordinatorė.
Parodoje yra ir kelios garsinės patirtys. Vladislovo Žiliaus kūriniui „Vasara“ yra kuriama speciali garsinė instaliacija, kurią bus galima išklausyti parodoje. Šį gamtos garsų takelį kuria filmo „Sengirė“ režisierius Mindaugas Survila.
Tradiciškai muziejaus atstovai kiekvienai parodai kuria ir audio pasakojimus – el. gidus. Šįkart el. gidas taip pat skirtas vaikams – jame veikiantys personažai savo istorijomis ir nutikimais pratęsia galimybę susipažinti su parodoje eksponuojamais kūriniais.
Parodą kūrė ir MO savanoriai
Parodą kuruoja ilgametę patirtį vaikų ir suaugusiųjų edukacijoje turinti Karen Vanhercke, parodos išskirtinę architektūrą kūrė „Šilta šiaurė“. Parodą įrengė Dominykas Šavelis, parodos koordinatorė – Iveta Jaugaitė.
Specialią parodos tekstilę paruošė ir muziejaus antrajame aukšte vaikus pasitinkančią kiliminę upę sukūrė Justina Gražytė, Eglė Lekevičiūtė, Šarūnė Pečiukonytė („Kaltūnas“) ir MO muziejaus savanoriai. Ši tekstilinė grindų danga yra vientisa parodos patyrimo dalis. Tai yra saugi vieta vaikams žaisti ir tyrinėti, o vaizduojama upė nuves prie parodos finalinio momento – ežero pilno žvaigždžių.
Parodos vaikams „Ežeras pilnas žvaigždžių“ didysis partneris – „Erudito“ licėjus, institucinis partneris – Vilniaus miesto savivaldybė.
Daugiau apie parodą: https://mo.lt/ivykiai/ezeras-pilnas-zvaigzdziu/